ÃaÄdaÅ Ä°ran RomancılıÄında Feriba VefiTerlan ve Dolunay Tamamlanıyor Adlı Romanlarının Teknik Açıdan Ãözümlemesi
İndirimli Fiyat :
30,00
9786059474467
561014
https://www.mdallstore.com/a-aa-daa-a-ran-romanca-la-a-a-nda-feriba-vefi
ÃaÄdaÅ Ä°ran RomancılıÄında Feriba Vefi Terlan ve Dolunay Tamamlanıyor Adlı Romanlarının Teknik Açıdan Ãözümlemesi
30.00
Ä°ran'da kadınlar için edebiyat alanında kalıcı bir hareketin baÅlamasına en temel basamak herkesin
okuma-yazma öÄrenmesiyle baÅladı. 1280/1871'li yılların baÅlarında toplum kadınlara okuma yazma öÄrenme
izni vermiyordu. Kaçar saltanatı döneminde ise bazı aileler kızlarına sadece okuma öÄrenmelerine izin verdiler.
Fakat yazma öÄrenmek onlar için hâlâ yasaktı. Ãünkü "halk arasında kadınlar yazmayı öÄrenirlerse erkeklere aÅk
mektupları yazıp ailelerinin adını kötüye çıkaracaklarına dair bir inanç hâkimdi." İlerleyen zaman içerisinde bu
düÅünceyi deÄiÅtirmek için yapılan birçok etkili kadın hareketi sonucunda okur-yazarlıÄın artmasına ve kadınların
toplumsal bilincinin geliÅmesine sebep olan bir yapılanma oluÅtu.
Ä°ran MeÅrutiyet devrimiyle birey olarak varlık kazanan kadın, kendi bireylik ve kimliÄini keÅfetme
çabasıyla kadın edebiyatında bir yer bulup kadına özgü bir zihniyetten dünyaya bakan ve kadınların manevî ve
toplumsal rolünü edebiyata yansıtan, erkek yazarların eserlerinden farklı bir betimleme baÅlattı. Bu süreçte yeni
sorularla karÅı karÅıya kalan kadınlar, tarihsel bir inzivayla mücadeleye kalkıÅtılar. Bu soruların kaynaÄında
kiÅisel, ailesel ve toplumsal etkenler söz konusuydu. Bu baÄlamda kadın yazarlar toplumsal deÄiÅim merhalesinde
toplumda baÅka bir idrak ve kendilerinden yeni bir anlayıŠve konuma ulaÅtıkları kadına özel bir dil kullanarak "varız" dediler.
Bizde bu çalıÅmada kadın hareketinin bir parçası olan ve kadınların toplumsal sorunlarıyla yoÄunlaÅan
çaÄdaÅ yazarlardan Feriba Vefi ve onun "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved"adlı iki romanı üzerinde bir
incelemeye koyulduk. Ä°ranlı romancı ve öykücü Feriba Vefi, 1963 yılında Tebriz'de doÄdu. Edebiyat dünyasına
ilk olarak kısa öyküleriyle giren yazarın beŠöykü kitabı, altı romanı ve çok sayıda edebiyat dergisinde kendisine
ait bir dizi öyküsü bulunmaktadır. Bu eserlerde yazar, kadın karakterini geliÅtirmeye, kadının sorunlarına
eÄilmeye ve ilgi göstermeye aÄırlık verir. Gerek geleneksel yaÅam gerek modern yaÅam açısından önemli
noktaların altının çizildiÄi eserlerde Vefi, karakterlerinde olan idrak ve bilincin yanı sıra kiÅisel duygularını ve
kiÅilik özelliklerini dile getirmekle onları farklı kılan Åeyleri okuyucuya yansıtmaya çalıÅır. Bu da eserlerini ilginç
ve okunur kılar.
AraÅtırmamızda, öncelikle çaÄdaÅ Ä°ran öykü ve romancılıÄı ve Ä°ran'da kadın romancılık hakkında bilgiler
verildi. Modern Ä°ran edebiyatının güçlü kalemlerinden Feriba Vefi'nin hayatı, edebî kiÅiliÄi ve eserlerine yer
verildikten sonra sonuç bölümünde "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved" adlı eserlerinin teknik açıdan
çözümlemesi yapıldı.
okuma-yazma öÄrenmesiyle baÅladı. 1280/1871'li yılların baÅlarında toplum kadınlara okuma yazma öÄrenme
izni vermiyordu. Kaçar saltanatı döneminde ise bazı aileler kızlarına sadece okuma öÄrenmelerine izin verdiler.
Fakat yazma öÄrenmek onlar için hâlâ yasaktı. Ãünkü "halk arasında kadınlar yazmayı öÄrenirlerse erkeklere aÅk
mektupları yazıp ailelerinin adını kötüye çıkaracaklarına dair bir inanç hâkimdi." İlerleyen zaman içerisinde bu
düÅünceyi deÄiÅtirmek için yapılan birçok etkili kadın hareketi sonucunda okur-yazarlıÄın artmasına ve kadınların
toplumsal bilincinin geliÅmesine sebep olan bir yapılanma oluÅtu.
Ä°ran MeÅrutiyet devrimiyle birey olarak varlık kazanan kadın, kendi bireylik ve kimliÄini keÅfetme
çabasıyla kadın edebiyatında bir yer bulup kadına özgü bir zihniyetten dünyaya bakan ve kadınların manevî ve
toplumsal rolünü edebiyata yansıtan, erkek yazarların eserlerinden farklı bir betimleme baÅlattı. Bu süreçte yeni
sorularla karÅı karÅıya kalan kadınlar, tarihsel bir inzivayla mücadeleye kalkıÅtılar. Bu soruların kaynaÄında
kiÅisel, ailesel ve toplumsal etkenler söz konusuydu. Bu baÄlamda kadın yazarlar toplumsal deÄiÅim merhalesinde
toplumda baÅka bir idrak ve kendilerinden yeni bir anlayıŠve konuma ulaÅtıkları kadına özel bir dil kullanarak "varız" dediler.
Bizde bu çalıÅmada kadın hareketinin bir parçası olan ve kadınların toplumsal sorunlarıyla yoÄunlaÅan
çaÄdaÅ yazarlardan Feriba Vefi ve onun "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved"adlı iki romanı üzerinde bir
incelemeye koyulduk. Ä°ranlı romancı ve öykücü Feriba Vefi, 1963 yılında Tebriz'de doÄdu. Edebiyat dünyasına
ilk olarak kısa öyküleriyle giren yazarın beŠöykü kitabı, altı romanı ve çok sayıda edebiyat dergisinde kendisine
ait bir dizi öyküsü bulunmaktadır. Bu eserlerde yazar, kadın karakterini geliÅtirmeye, kadının sorunlarına
eÄilmeye ve ilgi göstermeye aÄırlık verir. Gerek geleneksel yaÅam gerek modern yaÅam açısından önemli
noktaların altının çizildiÄi eserlerde Vefi, karakterlerinde olan idrak ve bilincin yanı sıra kiÅisel duygularını ve
kiÅilik özelliklerini dile getirmekle onları farklı kılan Åeyleri okuyucuya yansıtmaya çalıÅır. Bu da eserlerini ilginç
ve okunur kılar.
AraÅtırmamızda, öncelikle çaÄdaÅ Ä°ran öykü ve romancılıÄı ve Ä°ran'da kadın romancılık hakkında bilgiler
verildi. Modern Ä°ran edebiyatının güçlü kalemlerinden Feriba Vefi'nin hayatı, edebî kiÅiliÄi ve eserlerine yer
verildikten sonra sonuç bölümünde "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved" adlı eserlerinin teknik açıdan
çözümlemesi yapıldı.
- Açıklama
- Ä°ran'da kadınlar için edebiyat alanında kalıcı bir hareketin baÅlamasına en temel basamak herkesin
okuma-yazma öÄrenmesiyle baÅladı. 1280/1871'li yılların baÅlarında toplum kadınlara okuma yazma öÄrenme
izni vermiyordu. Kaçar saltanatı döneminde ise bazı aileler kızlarına sadece okuma öÄrenmelerine izin verdiler.
Fakat yazma öÄrenmek onlar için hâlâ yasaktı. Ãünkü "halk arasında kadınlar yazmayı öÄrenirlerse erkeklere aÅk
mektupları yazıp ailelerinin adını kötüye çıkaracaklarına dair bir inanç hâkimdi." İlerleyen zaman içerisinde bu
düÅünceyi deÄiÅtirmek için yapılan birçok etkili kadın hareketi sonucunda okur-yazarlıÄın artmasına ve kadınların
toplumsal bilincinin geliÅmesine sebep olan bir yapılanma oluÅtu.
Ä°ran MeÅrutiyet devrimiyle birey olarak varlık kazanan kadın, kendi bireylik ve kimliÄini keÅfetme
çabasıyla kadın edebiyatında bir yer bulup kadına özgü bir zihniyetten dünyaya bakan ve kadınların manevî ve
toplumsal rolünü edebiyata yansıtan, erkek yazarların eserlerinden farklı bir betimleme baÅlattı. Bu süreçte yeni
sorularla karÅı karÅıya kalan kadınlar, tarihsel bir inzivayla mücadeleye kalkıÅtılar. Bu soruların kaynaÄında
kiÅisel, ailesel ve toplumsal etkenler söz konusuydu. Bu baÄlamda kadın yazarlar toplumsal deÄiÅim merhalesinde
toplumda baÅka bir idrak ve kendilerinden yeni bir anlayıŠve konuma ulaÅtıkları kadına özel bir dil kullanarak "varız" dediler.
Bizde bu çalıÅmada kadın hareketinin bir parçası olan ve kadınların toplumsal sorunlarıyla yoÄunlaÅan
çaÄdaÅ yazarlardan Feriba Vefi ve onun "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved"adlı iki romanı üzerinde bir
incelemeye koyulduk. Ä°ranlı romancı ve öykücü Feriba Vefi, 1963 yılında Tebriz'de doÄdu. Edebiyat dünyasına
ilk olarak kısa öyküleriyle giren yazarın beŠöykü kitabı, altı romanı ve çok sayıda edebiyat dergisinde kendisine
ait bir dizi öyküsü bulunmaktadır. Bu eserlerde yazar, kadın karakterini geliÅtirmeye, kadının sorunlarına
eÄilmeye ve ilgi göstermeye aÄırlık verir. Gerek geleneksel yaÅam gerek modern yaÅam açısından önemli
noktaların altının çizildiÄi eserlerde Vefi, karakterlerinde olan idrak ve bilincin yanı sıra kiÅisel duygularını ve
kiÅilik özelliklerini dile getirmekle onları farklı kılan Åeyleri okuyucuya yansıtmaya çalıÅır. Bu da eserlerini ilginç
ve okunur kılar.
AraÅtırmamızda, öncelikle çaÄdaÅ Ä°ran öykü ve romancılıÄı ve Ä°ran'da kadın romancılık hakkında bilgiler
verildi. Modern Ä°ran edebiyatının güçlü kalemlerinden Feriba Vefi'nin hayatı, edebî kiÅiliÄi ve eserlerine yer
verildikten sonra sonuç bölümünde "Terlan" ve "Mâh Kamil Mî Åeved" adlı eserlerinin teknik açıdan
çözümlemesi yapıldı.Stok Kodu:9786059474467Boyut:135-195Sayfa Sayısı:259Baskı:1Basım Tarihi:2019-11Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.