9786059556163
554602
https://www.mdallstore.com/a-aa-daa-fransa-z-felsefesinde-etik
ÃaÄdaÅ Fransız Felsefesinde Etik
25.50
Bir insan kendiyle ne zaman ilgilenmiÅ olur? Kendimizin ne olduÄunu bilmezsek, kendimizi daha iyi kılabilir miyiz? Ä°nsan, bedeninden baÅka bir Åeydir. Kendinin ne olduÄunu bilmek bilge olmaktır. Bilge ve iyi olmadıkça kimse mesut olamaz. Michel Foucault
Kendini sürdürme, kiÅinin sahip olduÄu ve baÅkalarının bu kiÅiye güvenmelerini saÄlayan davranıŠtarzıdır. Birisi bana güvendiÄi için, ben eylemlerimden bir baÅkası önünde sorumluyumdur. 'Sorumluluk' terimi iki anlamı birleÅtirir: 'güvenme' ve 'sorumlu olma'.                                  Paul Ricoeur                                                Â
Bir kararın adil ve sorumlu olması için, onun kendi momentinde -eÄer böyle bir moment varsa- hem kurallı hem de kuralsız olması gerekecektir. Hem yasayı muhafaza edici, koruyucu olmalı, hem de onu her durumda yeniden icat etmek, yeniden haklılaÅtırma ödeviyle yükümlü olmak için, onu dekonstrüksiyona tabi tutmalı ve askıya almalıdır. Jacques Derrida Eros ne bir mücadele, ne bir kaynaÅım ne de bir bilgidir. Onun iliÅkiler arasındaki istisnai yerini teslim etmek gerekir. O baÅkalıkla, gizemle, yani gelecekle iliÅkidir; o her Åeyin orada olduÄu bir dünyada hiçbir zaman orada olmayan Åeyle, herÅey oradayken orada olmayabilen Åeyle iliÅkilidir".                                    Emmanuel LevinasÂ
Felsefe ne zaman insan doÄasının arkasına sıÄmırsa, -tıpkı tarihin seyrinde ortaya çıktıÄı gibi- kendi kendisini küçülterek doÄrudan bertaraf etmiÅ olur. Kendisini bertaraf eder, çünkü bu durumda insan doÄasının kurulu modeline bekçilik etmekten, onun propagandasını yaparak onu katılaÅtırmaktan baÅka bir iÅi kalmamıŠolur.                                          Alain Badiou
Yalnızca arzu ve toplumsal olan vardır, baÅka bir Åey deÄil.        Deleuze-Guattart
Kendini sürdürme, kiÅinin sahip olduÄu ve baÅkalarının bu kiÅiye güvenmelerini saÄlayan davranıŠtarzıdır. Birisi bana güvendiÄi için, ben eylemlerimden bir baÅkası önünde sorumluyumdur. 'Sorumluluk' terimi iki anlamı birleÅtirir: 'güvenme' ve 'sorumlu olma'.                                  Paul Ricoeur                                                Â
Bir kararın adil ve sorumlu olması için, onun kendi momentinde -eÄer böyle bir moment varsa- hem kurallı hem de kuralsız olması gerekecektir. Hem yasayı muhafaza edici, koruyucu olmalı, hem de onu her durumda yeniden icat etmek, yeniden haklılaÅtırma ödeviyle yükümlü olmak için, onu dekonstrüksiyona tabi tutmalı ve askıya almalıdır. Jacques Derrida Eros ne bir mücadele, ne bir kaynaÅım ne de bir bilgidir. Onun iliÅkiler arasındaki istisnai yerini teslim etmek gerekir. O baÅkalıkla, gizemle, yani gelecekle iliÅkidir; o her Åeyin orada olduÄu bir dünyada hiçbir zaman orada olmayan Åeyle, herÅey oradayken orada olmayabilen Åeyle iliÅkilidir".                                    Emmanuel LevinasÂ
Felsefe ne zaman insan doÄasının arkasına sıÄmırsa, -tıpkı tarihin seyrinde ortaya çıktıÄı gibi- kendi kendisini küçülterek doÄrudan bertaraf etmiÅ olur. Kendisini bertaraf eder, çünkü bu durumda insan doÄasının kurulu modeline bekçilik etmekten, onun propagandasını yaparak onu katılaÅtırmaktan baÅka bir iÅi kalmamıŠolur.                                          Alain Badiou
Yalnızca arzu ve toplumsal olan vardır, baÅka bir Åey deÄil.        Deleuze-Guattart
- Açıklama
- Bir insan kendiyle ne zaman ilgilenmiÅ olur? Kendimizin ne olduÄunu bilmezsek, kendimizi daha iyi kılabilir miyiz? Ä°nsan, bedeninden baÅka bir Åeydir. Kendinin ne olduÄunu bilmek bilge olmaktır. Bilge ve iyi olmadıkça kimse mesut olamaz. Michel Foucault
Kendini sürdürme, kiÅinin sahip olduÄu ve baÅkalarının bu kiÅiye güvenmelerini saÄlayan davranıŠtarzıdır. Birisi bana güvendiÄi için, ben eylemlerimden bir baÅkası önünde sorumluyumdur. 'Sorumluluk' terimi iki anlamı birleÅtirir: 'güvenme' ve 'sorumlu olma'.                                  Paul Ricoeur                                                Â
Bir kararın adil ve sorumlu olması için, onun kendi momentinde -eÄer böyle bir moment varsa- hem kurallı hem de kuralsız olması gerekecektir. Hem yasayı muhafaza edici, koruyucu olmalı, hem de onu her durumda yeniden icat etmek, yeniden haklılaÅtırma ödeviyle yükümlü olmak için, onu dekonstrüksiyona tabi tutmalı ve askıya almalıdır. Jacques Derrida Eros ne bir mücadele, ne bir kaynaÅım ne de bir bilgidir. Onun iliÅkiler arasındaki istisnai yerini teslim etmek gerekir. O baÅkalıkla, gizemle, yani gelecekle iliÅkidir; o her Åeyin orada olduÄu bir dünyada hiçbir zaman orada olmayan Åeyle, herÅey oradayken orada olmayabilen Åeyle iliÅkilidir".                                    Emmanuel LevinasÂ
Felsefe ne zaman insan doÄasının arkasına sıÄmırsa, -tıpkı tarihin seyrinde ortaya çıktıÄı gibi- kendi kendisini küçülterek doÄrudan bertaraf etmiÅ olur. Kendisini bertaraf eder, çünkü bu durumda insan doÄasının kurulu modeline bekçilik etmekten, onun propagandasını yaparak onu katılaÅtırmaktan baÅka bir iÅi kalmamıŠolur.                                          Alain Badiou
Yalnızca arzu ve toplumsal olan vardır, baÅka bir Åey deÄil.        Deleuze-GuattartStok Kodu:9786059556163Boyut:130-210Sayfa Sayısı:304Baskı:1Basım Tarihi:2019Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.