9789758774012
363015
https://www.mdallstore.com/ahlak-felsefesine-giris
Ahlak Felsefesine Giriş
12.00
Felsefi bir ahlaktan beklenen, ahlaki olanın özünü teşkil eden "iyi"nin ne anlama geldiğini, ahlaki bilinç ve yargının nasıl oluştuğunu, ödev e sorumluluk kavramlarını, özgür eylemin niteliğini ve bilhassa niçin insanın ahlaki davranmak zorunda olduğunu açıklamaktır. Ettiğin önemli bir ödevi de, gerek temel ahlaki eylem ve olguları göreceli, şartlı yapılarının ötesinde enine boyuna inceleyerek gerekse farklı ahlak sistemlerini ayrı ayrı ve karşılaştırmalı olarak analiz ederek genel kural ve ilkeler e varmaktadır.
Bir eylem için "o her şart altında iyidir" veya "kötüdür" derken neyi kastediyorsunuz? "Şöyle davranmalısın", "davranmak zorundasın" veya "davranmamalısın" buyrukları tam olarak ne anlama geliyorlar? Bu tür ifadeler temellendirilebilir mi?
Bir eylem için "o her şart altında iyidir" veya "kötüdür" derken neyi kastediyorsunuz? "Şöyle davranmalısın", "davranmak zorundasın" veya "davranmamalısın" buyrukları tam olarak ne anlama geliyorlar? Bu tür ifadeler temellendirilebilir mi?
- Açıklama
- Felsefi bir ahlaktan beklenen, ahlaki olanın özünü teşkil eden "iyi"nin ne anlama geldiğini, ahlaki bilinç ve yargının nasıl oluştuğunu, ödev e sorumluluk kavramlarını, özgür eylemin niteliğini ve bilhassa niçin insanın ahlaki davranmak zorunda olduğunu açıklamaktır. Ettiğin önemli bir ödevi de, gerek temel ahlaki eylem ve olguları göreceli, şartlı yapılarının ötesinde enine boyuna inceleyerek gerekse farklı ahlak sistemlerini ayrı ayrı ve karşılaştırmalı olarak analiz ederek genel kural ve ilkeler e varmaktadır.
Bir eylem için "o her şart altında iyidir" veya "kötüdür" derken neyi kastediyorsunuz? "Şöyle davranmalısın", "davranmak zorundasın" veya "davranmamalısın" buyrukları tam olarak ne anlama geliyorlar? Bu tür ifadeler temellendirilebilir mi?Stok Kodu:9789758774012Boyut:140-210Sayfa Sayısı:134Basım Yeri:AnkaraBaskı:1Basım Tarihi:2003Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.