9786059954792
554589
https://www.mdallstore.com/ba-1-4ya-1-4k-saatin-vurua-u
Büyük Saat'in VuruÅu
19.50
Åiir ve anlatı iliÅkileri, modern edebiyatın en sorunlu alanlarından biridir. Türkiye'de modernist Åiirin anlatıya mesafeli olduÄu, modernist bir Åiirde anlatısallıÄın bulunamayacaÄı yönünde çok yaygın bir kanaat var. Bu kanaate göre modernist Åiir, insan duygularını en az sözcükle dıÅa vuran Åiirdir. Oysa Türk Åiirinde gerçek anlamda modernist diye nitelenebilecek ilk hareket olan Ä°kinci Yeni'ye mensup Åairlerin hiç de en az sözcükle yalnızca duygularını aktardıkları söylenemez.
Aksine, hemen hepsinin uzun Åiirler yazdıÄı, Åiirlerinde çok fazla sözcük kullandıkları ve anlatısallıktan kaçınmadıkları ortadadır. ÃrneÄin Turgut Uyar, çoÄu birer anlatı olarak okunabilecek Åiirler yazmıÅtır. Åiir ve anlatının iç içe geçtiÄi bu Åiirler, onun az sözcükle yazmayı amaçlayan saf Åiir anlayıÅına hiç de yakın durmadıÄını açıkça gösterir. Türkiye'deki modernist Åiir algısı ile Ä°kinci Yeni pratiÄi arasındaki bu çeliÅki, bizi baÅta modernizm ile anlatısallık arasındaki iliÅki olmak üzere pek çok kavram ve sorunu yeniden sorgulamak zorunda bırakmıÅtır.
Åiir ve anlatı iliÅkilerini Turgut Uyar örneÄi üzerinden inceleyen bu kitap, Åiirdeki anlatısallık sorununu tartıÅmakta ve Uyar'ın baÅta Dünyanın En Güzel Arabistanı olmak üzere Åiir kitaplarında "imgesel gerçekçilik" diye nitelenebilecek bir anlayıÅla hayatı nasıl anlatısallaÅtırdıÄını göstermektedir.
Aksine, hemen hepsinin uzun Åiirler yazdıÄı, Åiirlerinde çok fazla sözcük kullandıkları ve anlatısallıktan kaçınmadıkları ortadadır. ÃrneÄin Turgut Uyar, çoÄu birer anlatı olarak okunabilecek Åiirler yazmıÅtır. Åiir ve anlatının iç içe geçtiÄi bu Åiirler, onun az sözcükle yazmayı amaçlayan saf Åiir anlayıÅına hiç de yakın durmadıÄını açıkça gösterir. Türkiye'deki modernist Åiir algısı ile Ä°kinci Yeni pratiÄi arasındaki bu çeliÅki, bizi baÅta modernizm ile anlatısallık arasındaki iliÅki olmak üzere pek çok kavram ve sorunu yeniden sorgulamak zorunda bırakmıÅtır.
Åiir ve anlatı iliÅkilerini Turgut Uyar örneÄi üzerinden inceleyen bu kitap, Åiirdeki anlatısallık sorununu tartıÅmakta ve Uyar'ın baÅta Dünyanın En Güzel Arabistanı olmak üzere Åiir kitaplarında "imgesel gerçekçilik" diye nitelenebilecek bir anlayıÅla hayatı nasıl anlatısallaÅtırdıÄını göstermektedir.
- Açıklama
- Åiir ve anlatı iliÅkileri, modern edebiyatın en sorunlu alanlarından biridir. Türkiye'de modernist Åiirin anlatıya mesafeli olduÄu, modernist bir Åiirde anlatısallıÄın bulunamayacaÄı yönünde çok yaygın bir kanaat var. Bu kanaate göre modernist Åiir, insan duygularını en az sözcükle dıÅa vuran Åiirdir. Oysa Türk Åiirinde gerçek anlamda modernist diye nitelenebilecek ilk hareket olan Ä°kinci Yeni'ye mensup Åairlerin hiç de en az sözcükle yalnızca duygularını aktardıkları söylenemez.
Aksine, hemen hepsinin uzun Åiirler yazdıÄı, Åiirlerinde çok fazla sözcük kullandıkları ve anlatısallıktan kaçınmadıkları ortadadır. ÃrneÄin Turgut Uyar, çoÄu birer anlatı olarak okunabilecek Åiirler yazmıÅtır. Åiir ve anlatının iç içe geçtiÄi bu Åiirler, onun az sözcükle yazmayı amaçlayan saf Åiir anlayıÅına hiç de yakın durmadıÄını açıkça gösterir. Türkiye'deki modernist Åiir algısı ile Ä°kinci Yeni pratiÄi arasındaki bu çeliÅki, bizi baÅta modernizm ile anlatısallık arasındaki iliÅki olmak üzere pek çok kavram ve sorunu yeniden sorgulamak zorunda bırakmıÅtır.
Åiir ve anlatı iliÅkilerini Turgut Uyar örneÄi üzerinden inceleyen bu kitap, Åiirdeki anlatısallık sorununu tartıÅmakta ve Uyar'ın baÅta Dünyanın En Güzel Arabistanı olmak üzere Åiir kitaplarında "imgesel gerçekçilik" diye nitelenebilecek bir anlayıÅla hayatı nasıl anlatısallaÅtırdıÄını göstermektedir.Stok Kodu:9786059954792Boyut:140-210Sayfa Sayısı:214Baskı:1Basım Tarihi:2015-06Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.