9786059474535
560909
https://www.mdallstore.com/bahaeddin-a-zkia-i
Bahaeddin ÃzkiÅi Edepten Ebede
33.75
Anlatmaya dayalı edebî eserler yazıldıkları dönemin siyasî, içtimaî, kültürel ve tarihî atmosferini yansıtırlar. Bunun yanında
sanatkârlar, eserinde oluÅturdukları anlatım ve kurguya göre, yıllar hatta yüzyıllar sonrasına dönülmesini saÄlayarak adı geçen deÄerlerin
farklı bakıŠaçılarıyla deÄerlendirilmesine imkân saÄlarlar. Bu eserlerin incelenmesi hem tarihin farklı dönemlerine ıÅık tutar hem edebî
türlerin geliÅme ve deÄiÅmeleri hakkında fikir sahibi olunmasına vesile olur hem de eser ve sanatçı arasında irtibatın kurulmasına yardım
Klasik Åiirde bütün unsurlarının benzer örnekleri mevcut olmasına raÄmen, anlatmaya dayalı edebî eser türü olan romandan Türk
edebiyatında 19 yüzyıldaki BatılılaÅma süreci ile bahsedilmeye baÅlanır. Bu dönem incelenerek, Batılı anlamda geliÅen ve deÄiÅen Türk
edebiyatı kadar, Türk kültürünün aldıÄı yolu, Osmanlı toplumunu iki medeniyet arasında kalmıÅlıÄını takip etme imkânı vardır. Ayrıca
Türk kültüründe Tanzimat'la baÅlayan çözülme ve bu çözülmenin Türk insanının ruhunda yarattıÄı yabancılaÅmanın çeÅitli boyutları da
bu sayede deÄerlendirilebilir. Türk romanı, bu açıdan, Türk edebiyatının yeni bir yola çıkıŠhikâyesini ve kendini arayıÅı anlatan tür
olarak da tanımlanabilir. Aslında bu da Türk romanının önemli sosyal gerçekliÄe, 19 yüzyılla baÅlayan Türk kültüründeki parçalanma ve
bu parçalanmayı takiple Türk insanının ruhunda ortaya çıkan sosyal yabancılaÅmaya iÅaret eder. Bu deÄiÅim bireyden topluma hatta
mekâna kadar algılanır.
Bahaeddin ÃzkiÅi'nin eserlerinde tarih ve kültür kavramları, aÄırlıklı olarak iÅlenen konular arasındadır. Yazar, hemen hemen
bütün hikâye ve romanlarında bu deÄerleri kendi bakıŠaçısından ele alır, belli sonuçlara varmaya çalıÅır. ÃzkiÅi, Türk kültür hayatında
bahsedilen deÄiÅim sürecini, zaferle çıkılan KurtuluÅ SavaÅı'ndan sonra da farklı boyutlarla var olduÄunu, alınan yolla ilgili
düÅüncelerini, özellikle, Sokakta romanının kurgusuyla dile getirir. Yazar, bu eser dıÅında insana ait bütün halleri anlattıÄı hikâyelerinde
de yaÅanan deÄiÅim ve deÄiÅimin sonuçlarına sıklıkla deÄinir.
Bunların yanında sanat hayatına, 1945'lerde bir hikâye yazarı olarak daha çok insanı merkeze alan eserler oluÅturarak baÅlayan
ÃzkiÅi'nin Köse Kadı ve Uçdaki Adam ve yarım kalan romanı dikkate alınırsa, yazarın bilhassa eser oluÅturmada, tarihi romanlaÅtırma
konusunda özel gayret gösterdiÄi dikkat çeken bir husustur. Bahaeddin ÃzkiÅi'nin tarihe olan ilgisi salt tarihi anlatmaya ya da tarihi-
macerai romana örnek verme maksatlı deÄildir. Yazar tarihi roman kurgusunu, bir taraftan Türk'e ait kültür ve medeniyeti aktarma bir
taraftan da "bilinmeyenler, gizli kalmıŠkahramanlar" üzerine odaklar. Medeniyet inÅa eden deÄerleri ortaya koyma gayreti gösterir. Kendine has üslubuyla dikkate deÄer bir 'durum hikâyecisi' de olan ÃzkiÅi'nin inandıÄı, öÄrendiÄi doÄruları anlatmak için bütün
eserlerine Türklere ait geçmiÅi malzeme yapmakla yetinmediÄi, kendi geçmiÅindeki her türlü deÄerler sistemini eserlerinde çokça
kullandıÄı söylenebilir.
Türk edebiyatının mihenk taÅlarından eserleri ile Türk kültür dünyasını her cümlesi ile yansıtarak 'kültür insanı'
deÄerlendirmesine layık olan önemli bir sanatkârdır. Bahaeddin ÃzkiÅi. Onun eserleri hakkında detaylı bilgi vererek sanatçının edebî
kiÅiliÄi, mizacı, eserlerindeki ortak yapı hakkında teknik inceleme bu çalıÅmanın gayeleri arasındadır. Bunun için önce yazarın mevcut
bütün eserleri, yayımlanmamıŠhikâyeleri ve nihayet yarım kalan romanı titizlikle incelenerek yazar ve yazarın eserleri hakkında belli
kanaatlere varılmıÅtır. Ayrıca ÃzkiÅi ile ilgili daha önce yapılan çalıÅmalar, muhtelif yerlerde çıkan yazılar, yapılan deÄerlendirmeler de
dikkate alınarak, yazar hakkında belli hükümler oluÅturulmuÅtur. Bundaki maksat; roman ve hikâye türlerinde, Türk edebiyatı tarihinde
öne çıkarılmayan, ancak Türk kültürünün temel hassasiyetlerinden vatan, millet, kültür, gelenek ve görenek gibi deÄer hükümleri
çerçevesinde eserlerinin ana hatlarını çizen Bahaeddin ÃzkiÅi'nin edebî varlıÄını ortaya koymaktır.
Eser, beÅ bölümden oluÅmaktadır. Bu bölümler; Hayatı, Mizacı, Edebî KiÅiliÄi ve Eserleri, RomancılıÄı, HikâyeciliÄi,
Hikâyelerde Ortak Yapı, Eserlerde Dil ve Anlatım baÅlıklarını taÅır.
Birinci bölüm; Bahaeddin ÃzkiÅi'nin hayatı, mizacı, edebî kiÅiliÄi ve ana hatları ile eserlerinin deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu
bölüm, yazarın hayatı ve mizacı konusunda merhumun eÅi Fatma Ãzden ÃzkiÅi'nin ifadeleri ve yine kendilerinin hazırlamıŠolduÄu
Anılarla Bahaeddin ÃzkiÅi'yi Anmak adlı eser baÅta olmak üzere, çeÅitli kaynaklardan faydalanılarak oluÅturulmuÅtur. Yazarın sanat
görüÅünü ifade eden kendine ait herhangi bir yazısı bulunmadıÄından baÅta, yazarın bütün eserlerinin taranması ile elde edilen sonuçlar,
ilaveten çeÅitli kaynaklar ve daha önceden yazarla ilgili varılan kanaatler deÄerlendirilerek ÃzkiÅi'nin sanat karÅısındaki duruÅu ve edebî
kiÅiliÄi hakkında belli sonuçlara ulaÅılmıÅtır. Bu sonuçlar, çalıÅmada ayrıca yazarın romancılıÄı ve hikâyeciliÄi anlatılırken de farklı
boyutlarıyla ele alınmıÅtır. Birinci bölümde son olarak yazarın vefatından önce ve sonra yayınlanan eserleri genel hatları ile
deÄerlendirilmiÅtir.
Ä°kinci bölüm; yazarın romancılıÄının deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu bölümde üçü yayımlanmıÅ, biri de yazarın vefatı dolayısıyla
yarım kalmıŠromanı incelemeye tabi tutulmuÅtur. Bölüm, roman inceleme metodunda kullanılan klasik teknikle, roman unsurlarının tek
tek ele alınması ile oluÅturulmuÅtur. Bütün eserlerde yazarın takip ettiÄi eser oluÅturma metodu hakkında elde edilen sonuçlar ifade
edilmiÅtir. Bu bölümde yazarın eserleri, yayımlandıÄı tarihler dikkate alınarak incelemiÅtir. Yazarın üç romanı hakkında eserlerin
kendilerine has ayırt edici özellikleri Romana Dair kısmında verildikten sonra roman, roman unsurları dikkate alınarak, teknik tahlil
çalıÅması yapılmıÅtır. Yalnız, Bahaeddin ÃzkiÅi'nin özellikle tarihi romanlarında olay örgüsünü romanın baÅından sonuna kadar
birbirinden kopuk parçalar halinde verip ardından olayları toparlanması roman kurgusunda olay örgüsü baÄlamında önemli detayları
kaçırmamak için uzun anlatımları mecburiyet haline ge
sanatkârlar, eserinde oluÅturdukları anlatım ve kurguya göre, yıllar hatta yüzyıllar sonrasına dönülmesini saÄlayarak adı geçen deÄerlerin
farklı bakıŠaçılarıyla deÄerlendirilmesine imkân saÄlarlar. Bu eserlerin incelenmesi hem tarihin farklı dönemlerine ıÅık tutar hem edebî
türlerin geliÅme ve deÄiÅmeleri hakkında fikir sahibi olunmasına vesile olur hem de eser ve sanatçı arasında irtibatın kurulmasına yardım
Klasik Åiirde bütün unsurlarının benzer örnekleri mevcut olmasına raÄmen, anlatmaya dayalı edebî eser türü olan romandan Türk
edebiyatında 19 yüzyıldaki BatılılaÅma süreci ile bahsedilmeye baÅlanır. Bu dönem incelenerek, Batılı anlamda geliÅen ve deÄiÅen Türk
edebiyatı kadar, Türk kültürünün aldıÄı yolu, Osmanlı toplumunu iki medeniyet arasında kalmıÅlıÄını takip etme imkânı vardır. Ayrıca
Türk kültüründe Tanzimat'la baÅlayan çözülme ve bu çözülmenin Türk insanının ruhunda yarattıÄı yabancılaÅmanın çeÅitli boyutları da
bu sayede deÄerlendirilebilir. Türk romanı, bu açıdan, Türk edebiyatının yeni bir yola çıkıŠhikâyesini ve kendini arayıÅı anlatan tür
olarak da tanımlanabilir. Aslında bu da Türk romanının önemli sosyal gerçekliÄe, 19 yüzyılla baÅlayan Türk kültüründeki parçalanma ve
bu parçalanmayı takiple Türk insanının ruhunda ortaya çıkan sosyal yabancılaÅmaya iÅaret eder. Bu deÄiÅim bireyden topluma hatta
mekâna kadar algılanır.
Bahaeddin ÃzkiÅi'nin eserlerinde tarih ve kültür kavramları, aÄırlıklı olarak iÅlenen konular arasındadır. Yazar, hemen hemen
bütün hikâye ve romanlarında bu deÄerleri kendi bakıŠaçısından ele alır, belli sonuçlara varmaya çalıÅır. ÃzkiÅi, Türk kültür hayatında
bahsedilen deÄiÅim sürecini, zaferle çıkılan KurtuluÅ SavaÅı'ndan sonra da farklı boyutlarla var olduÄunu, alınan yolla ilgili
düÅüncelerini, özellikle, Sokakta romanının kurgusuyla dile getirir. Yazar, bu eser dıÅında insana ait bütün halleri anlattıÄı hikâyelerinde
de yaÅanan deÄiÅim ve deÄiÅimin sonuçlarına sıklıkla deÄinir.
Bunların yanında sanat hayatına, 1945'lerde bir hikâye yazarı olarak daha çok insanı merkeze alan eserler oluÅturarak baÅlayan
ÃzkiÅi'nin Köse Kadı ve Uçdaki Adam ve yarım kalan romanı dikkate alınırsa, yazarın bilhassa eser oluÅturmada, tarihi romanlaÅtırma
konusunda özel gayret gösterdiÄi dikkat çeken bir husustur. Bahaeddin ÃzkiÅi'nin tarihe olan ilgisi salt tarihi anlatmaya ya da tarihi-
macerai romana örnek verme maksatlı deÄildir. Yazar tarihi roman kurgusunu, bir taraftan Türk'e ait kültür ve medeniyeti aktarma bir
taraftan da "bilinmeyenler, gizli kalmıŠkahramanlar" üzerine odaklar. Medeniyet inÅa eden deÄerleri ortaya koyma gayreti gösterir. Kendine has üslubuyla dikkate deÄer bir 'durum hikâyecisi' de olan ÃzkiÅi'nin inandıÄı, öÄrendiÄi doÄruları anlatmak için bütün
eserlerine Türklere ait geçmiÅi malzeme yapmakla yetinmediÄi, kendi geçmiÅindeki her türlü deÄerler sistemini eserlerinde çokça
kullandıÄı söylenebilir.
Türk edebiyatının mihenk taÅlarından eserleri ile Türk kültür dünyasını her cümlesi ile yansıtarak 'kültür insanı'
deÄerlendirmesine layık olan önemli bir sanatkârdır. Bahaeddin ÃzkiÅi. Onun eserleri hakkında detaylı bilgi vererek sanatçının edebî
kiÅiliÄi, mizacı, eserlerindeki ortak yapı hakkında teknik inceleme bu çalıÅmanın gayeleri arasındadır. Bunun için önce yazarın mevcut
bütün eserleri, yayımlanmamıŠhikâyeleri ve nihayet yarım kalan romanı titizlikle incelenerek yazar ve yazarın eserleri hakkında belli
kanaatlere varılmıÅtır. Ayrıca ÃzkiÅi ile ilgili daha önce yapılan çalıÅmalar, muhtelif yerlerde çıkan yazılar, yapılan deÄerlendirmeler de
dikkate alınarak, yazar hakkında belli hükümler oluÅturulmuÅtur. Bundaki maksat; roman ve hikâye türlerinde, Türk edebiyatı tarihinde
öne çıkarılmayan, ancak Türk kültürünün temel hassasiyetlerinden vatan, millet, kültür, gelenek ve görenek gibi deÄer hükümleri
çerçevesinde eserlerinin ana hatlarını çizen Bahaeddin ÃzkiÅi'nin edebî varlıÄını ortaya koymaktır.
Eser, beÅ bölümden oluÅmaktadır. Bu bölümler; Hayatı, Mizacı, Edebî KiÅiliÄi ve Eserleri, RomancılıÄı, HikâyeciliÄi,
Hikâyelerde Ortak Yapı, Eserlerde Dil ve Anlatım baÅlıklarını taÅır.
Birinci bölüm; Bahaeddin ÃzkiÅi'nin hayatı, mizacı, edebî kiÅiliÄi ve ana hatları ile eserlerinin deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu
bölüm, yazarın hayatı ve mizacı konusunda merhumun eÅi Fatma Ãzden ÃzkiÅi'nin ifadeleri ve yine kendilerinin hazırlamıŠolduÄu
Anılarla Bahaeddin ÃzkiÅi'yi Anmak adlı eser baÅta olmak üzere, çeÅitli kaynaklardan faydalanılarak oluÅturulmuÅtur. Yazarın sanat
görüÅünü ifade eden kendine ait herhangi bir yazısı bulunmadıÄından baÅta, yazarın bütün eserlerinin taranması ile elde edilen sonuçlar,
ilaveten çeÅitli kaynaklar ve daha önceden yazarla ilgili varılan kanaatler deÄerlendirilerek ÃzkiÅi'nin sanat karÅısındaki duruÅu ve edebî
kiÅiliÄi hakkında belli sonuçlara ulaÅılmıÅtır. Bu sonuçlar, çalıÅmada ayrıca yazarın romancılıÄı ve hikâyeciliÄi anlatılırken de farklı
boyutlarıyla ele alınmıÅtır. Birinci bölümde son olarak yazarın vefatından önce ve sonra yayınlanan eserleri genel hatları ile
deÄerlendirilmiÅtir.
Ä°kinci bölüm; yazarın romancılıÄının deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu bölümde üçü yayımlanmıÅ, biri de yazarın vefatı dolayısıyla
yarım kalmıŠromanı incelemeye tabi tutulmuÅtur. Bölüm, roman inceleme metodunda kullanılan klasik teknikle, roman unsurlarının tek
tek ele alınması ile oluÅturulmuÅtur. Bütün eserlerde yazarın takip ettiÄi eser oluÅturma metodu hakkında elde edilen sonuçlar ifade
edilmiÅtir. Bu bölümde yazarın eserleri, yayımlandıÄı tarihler dikkate alınarak incelemiÅtir. Yazarın üç romanı hakkında eserlerin
kendilerine has ayırt edici özellikleri Romana Dair kısmında verildikten sonra roman, roman unsurları dikkate alınarak, teknik tahlil
çalıÅması yapılmıÅtır. Yalnız, Bahaeddin ÃzkiÅi'nin özellikle tarihi romanlarında olay örgüsünü romanın baÅından sonuna kadar
birbirinden kopuk parçalar halinde verip ardından olayları toparlanması roman kurgusunda olay örgüsü baÄlamında önemli detayları
kaçırmamak için uzun anlatımları mecburiyet haline ge
- Açıklama
- Anlatmaya dayalı edebî eserler yazıldıkları dönemin siyasî, içtimaî, kültürel ve tarihî atmosferini yansıtırlar. Bunun yanında
sanatkârlar, eserinde oluÅturdukları anlatım ve kurguya göre, yıllar hatta yüzyıllar sonrasına dönülmesini saÄlayarak adı geçen deÄerlerin
farklı bakıŠaçılarıyla deÄerlendirilmesine imkân saÄlarlar. Bu eserlerin incelenmesi hem tarihin farklı dönemlerine ıÅık tutar hem edebî
türlerin geliÅme ve deÄiÅmeleri hakkında fikir sahibi olunmasına vesile olur hem de eser ve sanatçı arasında irtibatın kurulmasına yardım
Klasik Åiirde bütün unsurlarının benzer örnekleri mevcut olmasına raÄmen, anlatmaya dayalı edebî eser türü olan romandan Türk
edebiyatında 19 yüzyıldaki BatılılaÅma süreci ile bahsedilmeye baÅlanır. Bu dönem incelenerek, Batılı anlamda geliÅen ve deÄiÅen Türk
edebiyatı kadar, Türk kültürünün aldıÄı yolu, Osmanlı toplumunu iki medeniyet arasında kalmıÅlıÄını takip etme imkânı vardır. Ayrıca
Türk kültüründe Tanzimat'la baÅlayan çözülme ve bu çözülmenin Türk insanının ruhunda yarattıÄı yabancılaÅmanın çeÅitli boyutları da
bu sayede deÄerlendirilebilir. Türk romanı, bu açıdan, Türk edebiyatının yeni bir yola çıkıŠhikâyesini ve kendini arayıÅı anlatan tür
olarak da tanımlanabilir. Aslında bu da Türk romanının önemli sosyal gerçekliÄe, 19 yüzyılla baÅlayan Türk kültüründeki parçalanma ve
bu parçalanmayı takiple Türk insanının ruhunda ortaya çıkan sosyal yabancılaÅmaya iÅaret eder. Bu deÄiÅim bireyden topluma hatta
mekâna kadar algılanır.
Bahaeddin ÃzkiÅi'nin eserlerinde tarih ve kültür kavramları, aÄırlıklı olarak iÅlenen konular arasındadır. Yazar, hemen hemen
bütün hikâye ve romanlarında bu deÄerleri kendi bakıŠaçısından ele alır, belli sonuçlara varmaya çalıÅır. ÃzkiÅi, Türk kültür hayatında
bahsedilen deÄiÅim sürecini, zaferle çıkılan KurtuluÅ SavaÅı'ndan sonra da farklı boyutlarla var olduÄunu, alınan yolla ilgili
düÅüncelerini, özellikle, Sokakta romanının kurgusuyla dile getirir. Yazar, bu eser dıÅında insana ait bütün halleri anlattıÄı hikâyelerinde
de yaÅanan deÄiÅim ve deÄiÅimin sonuçlarına sıklıkla deÄinir.
Bunların yanında sanat hayatına, 1945'lerde bir hikâye yazarı olarak daha çok insanı merkeze alan eserler oluÅturarak baÅlayan
ÃzkiÅi'nin Köse Kadı ve Uçdaki Adam ve yarım kalan romanı dikkate alınırsa, yazarın bilhassa eser oluÅturmada, tarihi romanlaÅtırma
konusunda özel gayret gösterdiÄi dikkat çeken bir husustur. Bahaeddin ÃzkiÅi'nin tarihe olan ilgisi salt tarihi anlatmaya ya da tarihi-
macerai romana örnek verme maksatlı deÄildir. Yazar tarihi roman kurgusunu, bir taraftan Türk'e ait kültür ve medeniyeti aktarma bir
taraftan da "bilinmeyenler, gizli kalmıŠkahramanlar" üzerine odaklar. Medeniyet inÅa eden deÄerleri ortaya koyma gayreti gösterir. Kendine has üslubuyla dikkate deÄer bir 'durum hikâyecisi' de olan ÃzkiÅi'nin inandıÄı, öÄrendiÄi doÄruları anlatmak için bütün
eserlerine Türklere ait geçmiÅi malzeme yapmakla yetinmediÄi, kendi geçmiÅindeki her türlü deÄerler sistemini eserlerinde çokça
kullandıÄı söylenebilir.
Türk edebiyatının mihenk taÅlarından eserleri ile Türk kültür dünyasını her cümlesi ile yansıtarak 'kültür insanı'
deÄerlendirmesine layık olan önemli bir sanatkârdır. Bahaeddin ÃzkiÅi. Onun eserleri hakkında detaylı bilgi vererek sanatçının edebî
kiÅiliÄi, mizacı, eserlerindeki ortak yapı hakkında teknik inceleme bu çalıÅmanın gayeleri arasındadır. Bunun için önce yazarın mevcut
bütün eserleri, yayımlanmamıŠhikâyeleri ve nihayet yarım kalan romanı titizlikle incelenerek yazar ve yazarın eserleri hakkında belli
kanaatlere varılmıÅtır. Ayrıca ÃzkiÅi ile ilgili daha önce yapılan çalıÅmalar, muhtelif yerlerde çıkan yazılar, yapılan deÄerlendirmeler de
dikkate alınarak, yazar hakkında belli hükümler oluÅturulmuÅtur. Bundaki maksat; roman ve hikâye türlerinde, Türk edebiyatı tarihinde
öne çıkarılmayan, ancak Türk kültürünün temel hassasiyetlerinden vatan, millet, kültür, gelenek ve görenek gibi deÄer hükümleri
çerçevesinde eserlerinin ana hatlarını çizen Bahaeddin ÃzkiÅi'nin edebî varlıÄını ortaya koymaktır.
Eser, beÅ bölümden oluÅmaktadır. Bu bölümler; Hayatı, Mizacı, Edebî KiÅiliÄi ve Eserleri, RomancılıÄı, HikâyeciliÄi,
Hikâyelerde Ortak Yapı, Eserlerde Dil ve Anlatım baÅlıklarını taÅır.
Birinci bölüm; Bahaeddin ÃzkiÅi'nin hayatı, mizacı, edebî kiÅiliÄi ve ana hatları ile eserlerinin deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu
bölüm, yazarın hayatı ve mizacı konusunda merhumun eÅi Fatma Ãzden ÃzkiÅi'nin ifadeleri ve yine kendilerinin hazırlamıŠolduÄu
Anılarla Bahaeddin ÃzkiÅi'yi Anmak adlı eser baÅta olmak üzere, çeÅitli kaynaklardan faydalanılarak oluÅturulmuÅtur. Yazarın sanat
görüÅünü ifade eden kendine ait herhangi bir yazısı bulunmadıÄından baÅta, yazarın bütün eserlerinin taranması ile elde edilen sonuçlar,
ilaveten çeÅitli kaynaklar ve daha önceden yazarla ilgili varılan kanaatler deÄerlendirilerek ÃzkiÅi'nin sanat karÅısındaki duruÅu ve edebî
kiÅiliÄi hakkında belli sonuçlara ulaÅılmıÅtır. Bu sonuçlar, çalıÅmada ayrıca yazarın romancılıÄı ve hikâyeciliÄi anlatılırken de farklı
boyutlarıyla ele alınmıÅtır. Birinci bölümde son olarak yazarın vefatından önce ve sonra yayınlanan eserleri genel hatları ile
deÄerlendirilmiÅtir.
Ä°kinci bölüm; yazarın romancılıÄının deÄerlendirildiÄi kısımdır. Bu bölümde üçü yayımlanmıÅ, biri de yazarın vefatı dolayısıyla
yarım kalmıŠromanı incelemeye tabi tutulmuÅtur. Bölüm, roman inceleme metodunda kullanılan klasik teknikle, roman unsurlarının tek
tek ele alınması ile oluÅturulmuÅtur. Bütün eserlerde yazarın takip ettiÄi eser oluÅturma metodu hakkında elde edilen sonuçlar ifade
edilmiÅtir. Bu bölümde yazarın eserleri, yayımlandıÄı tarihler dikkate alınarak incelemiÅtir. Yazarın üç romanı hakkında eserlerin
kendilerine has ayırt edici özellikleri Romana Dair kısmında verildikten sonra roman, roman unsurları dikkate alınarak, teknik tahlil
çalıÅması yapılmıÅtır. Yalnız, Bahaeddin ÃzkiÅi'nin özellikle tarihi romanlarında olay örgüsünü romanın baÅından sonuna kadar
birbirinden kopuk parçalar halinde verip ardından olayları toparlanması roman kurgusunda olay örgüsü baÄlamında önemli detayları
kaçırmamak için uzun anlatımları mecburiyet haline geStok Kodu:9786059474535Boyut:160-240Sayfa Sayısı:244Baskı:1Basım Tarihi:2019-11Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.