9786059521932
553860
https://www.mdallstore.com/bata-da-ve-ta-1-4rkiyede-kuramsal-milliyeta-ilik
Batı'da ve Türkiye'de Kuramsal Milliyetçilik
35.00
Milliyetçilik sorununu Fransız Ä°htilali ve Aydınlanma baÄlamında tanımlamaya meyilli hakim görüÅlerin yanısıra, Ãifte Devrimler ÃaÄı öncesinde farklı milliyetçilik tanım ve kalıplarına rastlandıÄı, her milliyetçilik kuramının dönemsel Åartlarıyla birlikte ele alındıÄında anlamlı olduÄu ileri sürülebilir. Bu baÄlamda Türklerde milliyetçiliÄin kökeninin Ortaasya'ya dek uzandıÄı varsayılabilir. Ancak bu tarih, halkın milliyetçilik bilincinin aksine devletin kökenleri ve yönetici kadroların ortak akıllarıyla sınırlıydı.
Türk devlet geleneÄinin en önemli yapıtaÅlarından birisini oluÅturan pragmatizm (faydacılık) ilkesi, tarih içerisinde deÄiÅik yönetici seçkinlerin bazı kuram ve ideolojilere yaslanmasına ve bunu yaparken de diÄer kuram ve ideolojileri dıÅlamalarına neden oluyordu. 1990'lı yıllarda sosyalizmin çözülmesi, üçüncü kuÅak milliyetçi aydınların önünü açtı. Artık milliyetçilik gibi "kentli-laik" bir akımı anlatırken, "milliyetçi-muhafazakar" kavramına itibar gösterilmiyor, görece laik politika güdülüyor ve devlet gözetilmesi gerektiÄi oranda düÅünülüyordu. Hatta milliyetçi kadrolar, zaman zaman devletin temel zihniyetini kıyasıya eleÅtirmekte sakınca da görmüyorlardı.
1960'lı yıllarda hayli revaçta olan, ancak pratiÄin birinci elden belirleyici olmasından ötürü kitlelere yeterince anlatılamayan eski masalsı fantastik anlatılar bilimsel ayraçlarla zenginleÅtirilip, referans kaynakları geliÅtiriliyordu. ÃalıÅma geneli incelendiÄinde, eserin kimi kısımlarında 20. yüzyıldan 21. yüzyıla dünya siyasetinde yaÅanan kırılmaların; hem evrensel hem Türkiye odaklı olarak irdelendiÄi farkedilecektir.
Elinizdeki çalıÅma, milliyetçiliÄin her ulusun ya da kerameti kendisinden menkul siyasetçi/kuramcının, siyasal "gündüz düÅleri"ne göre tasarımladıÄı, bölük-pörçük düÅünceler sisteminden ziyade, toparlayıcı, evrensel bir ideoloji olarak ele alınması gerektiÄi tezinden yola çıkarak hazırlanılmıÅtır. MilliyetçiliÄin giderek muhafazakarlaÅıp/muhafazakarlaÅamayacaÄı ya da muhafazakar bir milliyetçiliÄin Åansı Türkiye ölçeÄinde irdelenen kilit konular arasındadır.
Türk devlet geleneÄinin en önemli yapıtaÅlarından birisini oluÅturan pragmatizm (faydacılık) ilkesi, tarih içerisinde deÄiÅik yönetici seçkinlerin bazı kuram ve ideolojilere yaslanmasına ve bunu yaparken de diÄer kuram ve ideolojileri dıÅlamalarına neden oluyordu. 1990'lı yıllarda sosyalizmin çözülmesi, üçüncü kuÅak milliyetçi aydınların önünü açtı. Artık milliyetçilik gibi "kentli-laik" bir akımı anlatırken, "milliyetçi-muhafazakar" kavramına itibar gösterilmiyor, görece laik politika güdülüyor ve devlet gözetilmesi gerektiÄi oranda düÅünülüyordu. Hatta milliyetçi kadrolar, zaman zaman devletin temel zihniyetini kıyasıya eleÅtirmekte sakınca da görmüyorlardı.
1960'lı yıllarda hayli revaçta olan, ancak pratiÄin birinci elden belirleyici olmasından ötürü kitlelere yeterince anlatılamayan eski masalsı fantastik anlatılar bilimsel ayraçlarla zenginleÅtirilip, referans kaynakları geliÅtiriliyordu. ÃalıÅma geneli incelendiÄinde, eserin kimi kısımlarında 20. yüzyıldan 21. yüzyıla dünya siyasetinde yaÅanan kırılmaların; hem evrensel hem Türkiye odaklı olarak irdelendiÄi farkedilecektir.
Elinizdeki çalıÅma, milliyetçiliÄin her ulusun ya da kerameti kendisinden menkul siyasetçi/kuramcının, siyasal "gündüz düÅleri"ne göre tasarımladıÄı, bölük-pörçük düÅünceler sisteminden ziyade, toparlayıcı, evrensel bir ideoloji olarak ele alınması gerektiÄi tezinden yola çıkarak hazırlanılmıÅtır. MilliyetçiliÄin giderek muhafazakarlaÅıp/muhafazakarlaÅamayacaÄı ya da muhafazakar bir milliyetçiliÄin Åansı Türkiye ölçeÄinde irdelenen kilit konular arasındadır.
- Açıklama
- Milliyetçilik sorununu Fransız Ä°htilali ve Aydınlanma baÄlamında tanımlamaya meyilli hakim görüÅlerin yanısıra, Ãifte Devrimler ÃaÄı öncesinde farklı milliyetçilik tanım ve kalıplarına rastlandıÄı, her milliyetçilik kuramının dönemsel Åartlarıyla birlikte ele alındıÄında anlamlı olduÄu ileri sürülebilir. Bu baÄlamda Türklerde milliyetçiliÄin kökeninin Ortaasya'ya dek uzandıÄı varsayılabilir. Ancak bu tarih, halkın milliyetçilik bilincinin aksine devletin kökenleri ve yönetici kadroların ortak akıllarıyla sınırlıydı.
Türk devlet geleneÄinin en önemli yapıtaÅlarından birisini oluÅturan pragmatizm (faydacılık) ilkesi, tarih içerisinde deÄiÅik yönetici seçkinlerin bazı kuram ve ideolojilere yaslanmasına ve bunu yaparken de diÄer kuram ve ideolojileri dıÅlamalarına neden oluyordu. 1990'lı yıllarda sosyalizmin çözülmesi, üçüncü kuÅak milliyetçi aydınların önünü açtı. Artık milliyetçilik gibi "kentli-laik" bir akımı anlatırken, "milliyetçi-muhafazakar" kavramına itibar gösterilmiyor, görece laik politika güdülüyor ve devlet gözetilmesi gerektiÄi oranda düÅünülüyordu. Hatta milliyetçi kadrolar, zaman zaman devletin temel zihniyetini kıyasıya eleÅtirmekte sakınca da görmüyorlardı.
1960'lı yıllarda hayli revaçta olan, ancak pratiÄin birinci elden belirleyici olmasından ötürü kitlelere yeterince anlatılamayan eski masalsı fantastik anlatılar bilimsel ayraçlarla zenginleÅtirilip, referans kaynakları geliÅtiriliyordu. ÃalıÅma geneli incelendiÄinde, eserin kimi kısımlarında 20. yüzyıldan 21. yüzyıla dünya siyasetinde yaÅanan kırılmaların; hem evrensel hem Türkiye odaklı olarak irdelendiÄi farkedilecektir.
Elinizdeki çalıÅma, milliyetçiliÄin her ulusun ya da kerameti kendisinden menkul siyasetçi/kuramcının, siyasal "gündüz düÅleri"ne göre tasarımladıÄı, bölük-pörçük düÅünceler sisteminden ziyade, toparlayıcı, evrensel bir ideoloji olarak ele alınması gerektiÄi tezinden yola çıkarak hazırlanılmıÅtır. MilliyetçiliÄin giderek muhafazakarlaÅıp/muhafazakarlaÅamayacaÄı ya da muhafazakar bir milliyetçiliÄin Åansı Türkiye ölçeÄinde irdelenen kilit konular arasındadır.Stok Kodu:9786059521932Boyut:135-210Sayfa Sayısı:400Baskı:1Basım Tarihi:2018-08Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.