9789756165553
423365
https://www.mdallstore.com/cadinin-bohcasi
Cadının Bohçası
7.50
Kadınlık, erkeklik, transseksüel yaşam Karstan İstanbula bir yolculuk hikâyesi Kadınlar, erkekler, lubunyalar, politikler, apolitikler, anti-politikler Sokaklar, barlar, cinselliğin arka sokakları
Bir travestinin ezberinizi bozmasına izin verecek kadar cesur musunuz?
Her şey değişebilir. Bunu biz yapabiliriz. Zorunlu diye, boynumuza asılan zincirleri, bedenimize nakşedilen dövmeleri kapının eşiğine bırakıp gidebiliriz. Ağzımızda hüzünlü, ama muzip bir gülüşle. Esmeray'ınki gibi, meydan okuyan, ama deli gibi seven gözlerle.
Onun yolculuğu hep bana güç verdi, veriyor.
Arkamızda bıraktığımız sokaklarda yeniden dolanacağımız günler yakında, biliyorum. Birlikte yeni yollar açacağımızı da. Taşları, zincirleri başka eşiklere bırakıp gelmiş yepyeni dostlara dolanarak. Ağlayarak, gülerek, severek, sevişerek...
Pınar SELEK
Cadının Bohçasına Dair:
Radikal, ezber bozuyor, patriarkayı temelinden sarsıyor... Ne söylesek eksik kalacak devrimci bir iş yapıyor Esmeray. Cadının Bohçası'nda Esmeray'ın gerçekliğine dayanan muhteşem oyunculuğu, bizler için kendi heteroseksizmimizle yüzleşmeyi sağlıyor. İyi ki varsın Esmeray!
Filiz Karakuş
Sosyalist Feminist Kolektif Üyesi
Esmeray, sizi bir tiyatro oyunu yoluyla, kocaman bir dünyanın içine sokuyor. Köyde çocuklarla birlikte çeşme başına gidiyor, Tarlabaşının insanlarıyla kaçak çay içiyor, midye yapıyor, kirlenmeye ve aydınlanmaya tanık oluyorsunuz. Bir oyundan çok daha fazlasını sunuyor Esmeray. Oyun sırasında gülmekten yere düşebilir, sonrasında ise insanlığınızı sorgulayabilirsiniz. Sahi, bir oyunda insan en güldüğü anda vicdanını arayabilir mi? Bu soruya en güzel yanıt, oyun boyunca hissettiklerinizde gizli.
Orçun Masatçı
Yeni Kapı Tiyatrosu
Günümüzün popüler tartışmalarından kimlik meselesine, oldukça özgün bir yorum getiriyor Cadının Bohçası. Türkiyede bir Kürt, köyde ve şehirde bir transseksüel kadın, İstanbulda köklerinden uzakta yaşayan bir göçmen, patronlarının tacizlerine maruz kalan bir emekçi, Beyoğlunun arka sokaklarında toplumsal ahlak çetelesinin en altında kalan bir seks işçisi Kimlik mücadelesinin risklerine değinen, farklı kimlikleri anlama çabasındaki hataların altını çizen yazılarda, tartışmalarda söyleniyor ya hep "bize yeni bir dil lazım!" İşte Esmeray, bu yeni dilin kurulabilmesi için risk alan çok az insandan biri.
Yeşim T. Başaran
Aktivist, LAMBDA İstanbul
Hep antipati duyduğum travesti yaşamına, Esmerayı tanıdıktan ve onun yaşam mücadelesini anlattığı Cadının Bohçasını izledikten sonra, kulise inip kendisine Bizi affet gerçekten hep bir pencereden bakmışız size, oysa sizlere neler çektirmişiz. dediğim andan beri farklı bakıyorum. Bize her yaşama saygı duymayı anlatan sevgili Esmeray, yolun ve bahtın açık olsun!
Hamdi Durgut
Seyirci
Esmeray içindeki kız çocuğunu nasıl büyüttüğünü anlatıyor bize; içindeki öteki çocuklardan korkuyla kaçanların kurduğu ataerkil dünyadan bu kızı sakınarak, saçlarını tarayıp kulaklarına küpeler takıp, dışarının sevgisizliğine inat, onu nasıl sevgiyle büyüttüğünü anlatıyor. Sahnedeyken anıları, yalın ve süssüz anlatıları, bedeni, icrası, "tek bir bütün" olup dile geliyor; bu da bizi hakikat duygusuna götürüyor; karşısında hiçbir şeyin kendini sorgulamadan duramayacağı o hakikat duygusuna
Aysel Yıldırım
Tiyatro Boğaziçi
Sakın ona kızmayın, buluşma yerine zamanında gelmedi diye. Hatırlayın, geldiğinde gecikme nedenini anlatmakla kalmayıp öyle yaratıcı bir şekilde oynayıp analiz edecek ki sonunda siz de o halet-i ruhiyenin bir parçası olacaksınız... Esmerayı birçoğumuzdan farklı kılan bu yaratıcı hal, sadece Cadının Bohçasıyla başlayan bir oyunculuk serüveninin değil, eleştirelliği gündelik hayatın her alanında bir yaşam tarzı haline getirmiş bir kişinin varoluşu. Bu haliyle, yaptıkları içerisinde duygusallık kadar, eleştirelliği ve direnişi de sürekli ve yeniden üretiyor. Kendisini de iletişim kurduğu bizleri de zorluklar, kolaylıklar, hayat, hayaller ve haller konusunda sürekli düşündürüyor...
Nil Mutluer
Akademisyen, İnsan Hakları Aktivisti
Tiyatro oyunculuğunda var olan mutlak ya biyolojik erkek ya da biyolojik kadın hegemonyasını yıkmak için Esmerayın oyunları iyi birer örnek.
Sumru Yavrucak
Tiyatro Oyuncusu
Haydi, bu kez korkakça davranmayıp kendinizi, bir transa değil, asıl gülünç olana, yani toplumun ikiyüzlülüğüne, insanların varoluşlarını engelleyen saçma kurallara gülmeye ve her kahkahayla, onlardan biraz daha özgürleşmeye hazırlayın. Bu kitabı okumadan önceki darkafalı size, kitaba başlarken bir elveda deyin. Okuyacaklarınızın size çok mantıklı geleceğinden ve neden daha önce bunları düşünmemişim diyerek hayatta kaybettiğiniz zamana acıyacağınızdan emin olabilirsiniz.
Bir travestinin ezberinizi bozmasına izin verecek kadar cesur musunuz?
Her şey değişebilir. Bunu biz yapabiliriz. Zorunlu diye, boynumuza asılan zincirleri, bedenimize nakşedilen dövmeleri kapının eşiğine bırakıp gidebiliriz. Ağzımızda hüzünlü, ama muzip bir gülüşle. Esmeray'ınki gibi, meydan okuyan, ama deli gibi seven gözlerle.
Onun yolculuğu hep bana güç verdi, veriyor.
Arkamızda bıraktığımız sokaklarda yeniden dolanacağımız günler yakında, biliyorum. Birlikte yeni yollar açacağımızı da. Taşları, zincirleri başka eşiklere bırakıp gelmiş yepyeni dostlara dolanarak. Ağlayarak, gülerek, severek, sevişerek...
Pınar SELEK
Cadının Bohçasına Dair:
Radikal, ezber bozuyor, patriarkayı temelinden sarsıyor... Ne söylesek eksik kalacak devrimci bir iş yapıyor Esmeray. Cadının Bohçası'nda Esmeray'ın gerçekliğine dayanan muhteşem oyunculuğu, bizler için kendi heteroseksizmimizle yüzleşmeyi sağlıyor. İyi ki varsın Esmeray!
Filiz Karakuş
Sosyalist Feminist Kolektif Üyesi
Esmeray, sizi bir tiyatro oyunu yoluyla, kocaman bir dünyanın içine sokuyor. Köyde çocuklarla birlikte çeşme başına gidiyor, Tarlabaşının insanlarıyla kaçak çay içiyor, midye yapıyor, kirlenmeye ve aydınlanmaya tanık oluyorsunuz. Bir oyundan çok daha fazlasını sunuyor Esmeray. Oyun sırasında gülmekten yere düşebilir, sonrasında ise insanlığınızı sorgulayabilirsiniz. Sahi, bir oyunda insan en güldüğü anda vicdanını arayabilir mi? Bu soruya en güzel yanıt, oyun boyunca hissettiklerinizde gizli.
Orçun Masatçı
Yeni Kapı Tiyatrosu
Günümüzün popüler tartışmalarından kimlik meselesine, oldukça özgün bir yorum getiriyor Cadının Bohçası. Türkiyede bir Kürt, köyde ve şehirde bir transseksüel kadın, İstanbulda köklerinden uzakta yaşayan bir göçmen, patronlarının tacizlerine maruz kalan bir emekçi, Beyoğlunun arka sokaklarında toplumsal ahlak çetelesinin en altında kalan bir seks işçisi Kimlik mücadelesinin risklerine değinen, farklı kimlikleri anlama çabasındaki hataların altını çizen yazılarda, tartışmalarda söyleniyor ya hep "bize yeni bir dil lazım!" İşte Esmeray, bu yeni dilin kurulabilmesi için risk alan çok az insandan biri.
Yeşim T. Başaran
Aktivist, LAMBDA İstanbul
Hep antipati duyduğum travesti yaşamına, Esmerayı tanıdıktan ve onun yaşam mücadelesini anlattığı Cadının Bohçasını izledikten sonra, kulise inip kendisine Bizi affet gerçekten hep bir pencereden bakmışız size, oysa sizlere neler çektirmişiz. dediğim andan beri farklı bakıyorum. Bize her yaşama saygı duymayı anlatan sevgili Esmeray, yolun ve bahtın açık olsun!
Hamdi Durgut
Seyirci
Esmeray içindeki kız çocuğunu nasıl büyüttüğünü anlatıyor bize; içindeki öteki çocuklardan korkuyla kaçanların kurduğu ataerkil dünyadan bu kızı sakınarak, saçlarını tarayıp kulaklarına küpeler takıp, dışarının sevgisizliğine inat, onu nasıl sevgiyle büyüttüğünü anlatıyor. Sahnedeyken anıları, yalın ve süssüz anlatıları, bedeni, icrası, "tek bir bütün" olup dile geliyor; bu da bizi hakikat duygusuna götürüyor; karşısında hiçbir şeyin kendini sorgulamadan duramayacağı o hakikat duygusuna
Aysel Yıldırım
Tiyatro Boğaziçi
Sakın ona kızmayın, buluşma yerine zamanında gelmedi diye. Hatırlayın, geldiğinde gecikme nedenini anlatmakla kalmayıp öyle yaratıcı bir şekilde oynayıp analiz edecek ki sonunda siz de o halet-i ruhiyenin bir parçası olacaksınız... Esmerayı birçoğumuzdan farklı kılan bu yaratıcı hal, sadece Cadının Bohçasıyla başlayan bir oyunculuk serüveninin değil, eleştirelliği gündelik hayatın her alanında bir yaşam tarzı haline getirmiş bir kişinin varoluşu. Bu haliyle, yaptıkları içerisinde duygusallık kadar, eleştirelliği ve direnişi de sürekli ve yeniden üretiyor. Kendisini de iletişim kurduğu bizleri de zorluklar, kolaylıklar, hayat, hayaller ve haller konusunda sürekli düşündürüyor...
Nil Mutluer
Akademisyen, İnsan Hakları Aktivisti
Tiyatro oyunculuğunda var olan mutlak ya biyolojik erkek ya da biyolojik kadın hegemonyasını yıkmak için Esmerayın oyunları iyi birer örnek.
Sumru Yavrucak
Tiyatro Oyuncusu
Haydi, bu kez korkakça davranmayıp kendinizi, bir transa değil, asıl gülünç olana, yani toplumun ikiyüzlülüğüne, insanların varoluşlarını engelleyen saçma kurallara gülmeye ve her kahkahayla, onlardan biraz daha özgürleşmeye hazırlayın. Bu kitabı okumadan önceki darkafalı size, kitaba başlarken bir elveda deyin. Okuyacaklarınızın size çok mantıklı geleceğinden ve neden daha önce bunları düşünmemişim diyerek hayatta kaybettiğiniz zamana acıyacağınızdan emin olabilirsiniz.
- Açıklama
- Kadınlık, erkeklik, transseksüel yaşam Karstan İstanbula bir yolculuk hikâyesi Kadınlar, erkekler, lubunyalar, politikler, apolitikler, anti-politikler Sokaklar, barlar, cinselliğin arka sokakları
Bir travestinin ezberinizi bozmasına izin verecek kadar cesur musunuz?
Her şey değişebilir. Bunu biz yapabiliriz. Zorunlu diye, boynumuza asılan zincirleri, bedenimize nakşedilen dövmeleri kapının eşiğine bırakıp gidebiliriz. Ağzımızda hüzünlü, ama muzip bir gülüşle. Esmeray'ınki gibi, meydan okuyan, ama deli gibi seven gözlerle.
Onun yolculuğu hep bana güç verdi, veriyor.
Arkamızda bıraktığımız sokaklarda yeniden dolanacağımız günler yakında, biliyorum. Birlikte yeni yollar açacağımızı da. Taşları, zincirleri başka eşiklere bırakıp gelmiş yepyeni dostlara dolanarak. Ağlayarak, gülerek, severek, sevişerek...
Pınar SELEK
Cadının Bohçasına Dair:
Radikal, ezber bozuyor, patriarkayı temelinden sarsıyor... Ne söylesek eksik kalacak devrimci bir iş yapıyor Esmeray. Cadının Bohçası'nda Esmeray'ın gerçekliğine dayanan muhteşem oyunculuğu, bizler için kendi heteroseksizmimizle yüzleşmeyi sağlıyor. İyi ki varsın Esmeray!
Filiz Karakuş
Sosyalist Feminist Kolektif Üyesi
Esmeray, sizi bir tiyatro oyunu yoluyla, kocaman bir dünyanın içine sokuyor. Köyde çocuklarla birlikte çeşme başına gidiyor, Tarlabaşının insanlarıyla kaçak çay içiyor, midye yapıyor, kirlenmeye ve aydınlanmaya tanık oluyorsunuz. Bir oyundan çok daha fazlasını sunuyor Esmeray. Oyun sırasında gülmekten yere düşebilir, sonrasında ise insanlığınızı sorgulayabilirsiniz. Sahi, bir oyunda insan en güldüğü anda vicdanını arayabilir mi? Bu soruya en güzel yanıt, oyun boyunca hissettiklerinizde gizli.
Orçun Masatçı
Yeni Kapı Tiyatrosu
Günümüzün popüler tartışmalarından kimlik meselesine, oldukça özgün bir yorum getiriyor Cadının Bohçası. Türkiyede bir Kürt, köyde ve şehirde bir transseksüel kadın, İstanbulda köklerinden uzakta yaşayan bir göçmen, patronlarının tacizlerine maruz kalan bir emekçi, Beyoğlunun arka sokaklarında toplumsal ahlak çetelesinin en altında kalan bir seks işçisi Kimlik mücadelesinin risklerine değinen, farklı kimlikleri anlama çabasındaki hataların altını çizen yazılarda, tartışmalarda söyleniyor ya hep "bize yeni bir dil lazım!" İşte Esmeray, bu yeni dilin kurulabilmesi için risk alan çok az insandan biri.
Yeşim T. Başaran
Aktivist, LAMBDA İstanbul
Hep antipati duyduğum travesti yaşamına, Esmerayı tanıdıktan ve onun yaşam mücadelesini anlattığı Cadının Bohçasını izledikten sonra, kulise inip kendisine Bizi affet gerçekten hep bir pencereden bakmışız size, oysa sizlere neler çektirmişiz. dediğim andan beri farklı bakıyorum. Bize her yaşama saygı duymayı anlatan sevgili Esmeray, yolun ve bahtın açık olsun!
Hamdi Durgut
Seyirci
Esmeray içindeki kız çocuğunu nasıl büyüttüğünü anlatıyor bize; içindeki öteki çocuklardan korkuyla kaçanların kurduğu ataerkil dünyadan bu kızı sakınarak, saçlarını tarayıp kulaklarına küpeler takıp, dışarının sevgisizliğine inat, onu nasıl sevgiyle büyüttüğünü anlatıyor. Sahnedeyken anıları, yalın ve süssüz anlatıları, bedeni, icrası, "tek bir bütün" olup dile geliyor; bu da bizi hakikat duygusuna götürüyor; karşısında hiçbir şeyin kendini sorgulamadan duramayacağı o hakikat duygusuna
Aysel Yıldırım
Tiyatro Boğaziçi
Sakın ona kızmayın, buluşma yerine zamanında gelmedi diye. Hatırlayın, geldiğinde gecikme nedenini anlatmakla kalmayıp öyle yaratıcı bir şekilde oynayıp analiz edecek ki sonunda siz de o halet-i ruhiyenin bir parçası olacaksınız... Esmerayı birçoğumuzdan farklı kılan bu yaratıcı hal, sadece Cadının Bohçasıyla başlayan bir oyunculuk serüveninin değil, eleştirelliği gündelik hayatın her alanında bir yaşam tarzı haline getirmiş bir kişinin varoluşu. Bu haliyle, yaptıkları içerisinde duygusallık kadar, eleştirelliği ve direnişi de sürekli ve yeniden üretiyor. Kendisini de iletişim kurduğu bizleri de zorluklar, kolaylıklar, hayat, hayaller ve haller konusunda sürekli düşündürüyor...
Nil Mutluer
Akademisyen, İnsan Hakları Aktivisti
Tiyatro oyunculuğunda var olan mutlak ya biyolojik erkek ya da biyolojik kadın hegemonyasını yıkmak için Esmerayın oyunları iyi birer örnek.
Sumru Yavrucak
Tiyatro Oyuncusu
Haydi, bu kez korkakça davranmayıp kendinizi, bir transa değil, asıl gülünç olana, yani toplumun ikiyüzlülüğüne, insanların varoluşlarını engelleyen saçma kurallara gülmeye ve her kahkahayla, onlardan biraz daha özgürleşmeye hazırlayın. Bu kitabı okumadan önceki darkafalı size, kitaba başlarken bir elveda deyin. Okuyacaklarınızın size çok mantıklı geleceğinden ve neden daha önce bunları düşünmemişim diyerek hayatta kaybettiğiniz zamana acıyacağınızdan emin olabilirsiniz.Stok Kodu:9789756165553Boyut:120-180Sayfa Sayısı:72Basım Yeri:İSTANBULBaskı:1Basım Tarihi:2013-03Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.