9786052318461
557645
https://www.mdallstore.com/devletsiz-bir-ulusun-sinemasa
Devletsiz Bir Ulusun Sineması
18.75
Elinizdeki kitap devletsiz bir ulusun sineması üzerine estetik bir tartıÅma baÅlatırken Kürt kimliÄi ile Kürt sineması arasındaki baÄlantılara da odaklanıyor. Dört farklı ülkeye bölünmüŠtopraklar üzerinde yaÅayan bir halkın sinemasının özünü oluÅturan "vatansızlık", "sınır" ve "ölüm" temaları üzerinden Kürt sinemasının farklı boyutlarını irdeliyor.
Kitapta, "Kürt sinemasını Kürt sineması yapan Åey nedir?" sorusunun yanıtı aranıyor, bu baÄlamda Yılmaz Güney'in sinema anlayıÅının Kürt sinemacıları üzerindeki etkileri inceleniyor. Daha sonra Kürt filmlerinin estetiÄinin bir ortaklık yaratıp yaratmadıÄı, Bahman Ghobadi'nin SarhoÅ Atlar Zamanı, Anavatanımın Åarkıları, KaplumbaÄalar da Uçar ve Yarım Ay, Hiner Saleem'in Votka Limon, Sıfır Kilometre ve Tatlı Biber Diyarım, yine aynı bölgeden Åevket Emin Korkî'nin TaÅa YazılmıŠHatıralar, Kazım Ãz'ün FotoÄraf ve Hüseyin Karabey'in Gitmek filmleri mercek altına alınarak bir bütün halinde deÄerlendiriliyor.
Kendi dillerinde film yapabilmek için uzun süre beklemiÅ bir halkın sinemasının doÄuÅuna ve geliÅimine tanıklık edeceÄiniz bu kitap, mücadele ve estetik iliÅkisi konusunda da ufuk açıcı düÅünceler barındırıyor. 2000'li yıllarla ilk örnekleri çıkmaya baÅlayan, belgesel ve kurmaca sinemanın iç içe geçtiÄi biçimsel bir yapıya -"docu-drama"- sahip olan Kürt filmleri uluslararası arenada bilinmeye baÅlanırken, sinemanın gücünü fark eden Kürt siyasal hareketlerinin de, sinemaya önem vermeleriyle birlikte Kürt sinemasının ulaÅtıÄı yeni boyutlar gözler önüne seriliyor.
Kitapta, "Kürt sinemasını Kürt sineması yapan Åey nedir?" sorusunun yanıtı aranıyor, bu baÄlamda Yılmaz Güney'in sinema anlayıÅının Kürt sinemacıları üzerindeki etkileri inceleniyor. Daha sonra Kürt filmlerinin estetiÄinin bir ortaklık yaratıp yaratmadıÄı, Bahman Ghobadi'nin SarhoÅ Atlar Zamanı, Anavatanımın Åarkıları, KaplumbaÄalar da Uçar ve Yarım Ay, Hiner Saleem'in Votka Limon, Sıfır Kilometre ve Tatlı Biber Diyarım, yine aynı bölgeden Åevket Emin Korkî'nin TaÅa YazılmıŠHatıralar, Kazım Ãz'ün FotoÄraf ve Hüseyin Karabey'in Gitmek filmleri mercek altına alınarak bir bütün halinde deÄerlendiriliyor.
Kendi dillerinde film yapabilmek için uzun süre beklemiÅ bir halkın sinemasının doÄuÅuna ve geliÅimine tanıklık edeceÄiniz bu kitap, mücadele ve estetik iliÅkisi konusunda da ufuk açıcı düÅünceler barındırıyor. 2000'li yıllarla ilk örnekleri çıkmaya baÅlayan, belgesel ve kurmaca sinemanın iç içe geçtiÄi biçimsel bir yapıya -"docu-drama"- sahip olan Kürt filmleri uluslararası arenada bilinmeye baÅlanırken, sinemanın gücünü fark eden Kürt siyasal hareketlerinin de, sinemaya önem vermeleriyle birlikte Kürt sinemasının ulaÅtıÄı yeni boyutlar gözler önüne seriliyor.
- Açıklama
- Elinizdeki kitap devletsiz bir ulusun sineması üzerine estetik bir tartıÅma baÅlatırken Kürt kimliÄi ile Kürt sineması arasındaki baÄlantılara da odaklanıyor. Dört farklı ülkeye bölünmüŠtopraklar üzerinde yaÅayan bir halkın sinemasının özünü oluÅturan "vatansızlık", "sınır" ve "ölüm" temaları üzerinden Kürt sinemasının farklı boyutlarını irdeliyor.
Kitapta, "Kürt sinemasını Kürt sineması yapan Åey nedir?" sorusunun yanıtı aranıyor, bu baÄlamda Yılmaz Güney'in sinema anlayıÅının Kürt sinemacıları üzerindeki etkileri inceleniyor. Daha sonra Kürt filmlerinin estetiÄinin bir ortaklık yaratıp yaratmadıÄı, Bahman Ghobadi'nin SarhoÅ Atlar Zamanı, Anavatanımın Åarkıları, KaplumbaÄalar da Uçar ve Yarım Ay, Hiner Saleem'in Votka Limon, Sıfır Kilometre ve Tatlı Biber Diyarım, yine aynı bölgeden Åevket Emin Korkî'nin TaÅa YazılmıŠHatıralar, Kazım Ãz'ün FotoÄraf ve Hüseyin Karabey'in Gitmek filmleri mercek altına alınarak bir bütün halinde deÄerlendiriliyor.
Kendi dillerinde film yapabilmek için uzun süre beklemiÅ bir halkın sinemasının doÄuÅuna ve geliÅimine tanıklık edeceÄiniz bu kitap, mücadele ve estetik iliÅkisi konusunda da ufuk açıcı düÅünceler barındırıyor. 2000'li yıllarla ilk örnekleri çıkmaya baÅlayan, belgesel ve kurmaca sinemanın iç içe geçtiÄi biçimsel bir yapıya -"docu-drama"- sahip olan Kürt filmleri uluslararası arenada bilinmeye baÅlanırken, sinemanın gücünü fark eden Kürt siyasal hareketlerinin de, sinemaya önem vermeleriyle birlikte Kürt sinemasının ulaÅtıÄı yeni boyutlar gözler önüne seriliyor.Stok Kodu:9786052318461Boyut:135-195Sayfa Sayısı:192Baskı:1Basım Tarihi:2019-10Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.