9786052068106
560271
https://www.mdallstore.com/dilbeste
Dilbeste
12.75
"1966 da Moskova'da bir kitap görmüŠve alamaÂmıÅtım. Rus yayıncılar, Ãaykovski'nin el yazılarını toplamıÅlar, büyük boy iki cilt kitap yapmıÅlardı. Bir yıl sonra Polonya'ya gittim. VarÅova'daki yayınevinde baÅka bir kitapla karÅılaÅtım ve bu sefer satın alabilÂdim. Kitap Johann Sebastian Bach'ın 6 viyolonsel süiÂtinin albümü idi.
SaÄ sayfalar, Bach'ın el yazısının tıpkı basımıydı. Sol sayfalar ise günümüz notaları ile düzenlenmiÅti.
Bu kitaplar üstüne günlerce ve aylarca düÅündüm. Bizim bestekârlarımızın el yazıları mevcut deÄildi. Tezkirelerdeki birkaç satırlık bilgi sadece biyografik malzeme idi. Bestekârlarımız hiçbir Åey yazmamıÅlarÂdı. Sadece meÅk yoluyla eserler günümüze ulaÅmıÅtı.
Mûsikî eserlerimizin Åerhi de yapılmamıÅtı. SadeÂce bir Alman müzikolog, Angelike Siegeln, Tanbûrî Cemil'in 6 peÅrevinin melodik analizini yapmıÅtı. Siegeln'nin bu eseri beni fevkalâde heyecanlandırdı.
Itrî'den baÅlayarak, eserlerimizin muhtemel seren-câmını yazmaÄa baÅladım. Yazılarım Türk Edebiyatı Dergisi tarafından yayınlandı. Ãnce "Dildeste" arÂkasından "Dilbeste" gün ıÅıÄına kavuÅtu. Aslında Türk Mûsikîsinin romanını kaleme almıŠoldum.
-Fırat KızıltuÄ
Mûsikîye Åahitlik etmiÅ mekânları, bestekârları ve eserlerini, yine Fırat KızıltuÄ hocamızın üslûbuyla okumaya ne dersiniz? Ne yapılırsa yapılsın, yıllarca her Åeye raÄmen hayatına devam eden ve hepsi de Türkçe'nin gücünü de yansıtan adeta ikiz sanatlar durumunda olan Mûsikî ve Edebiyatta gezinirken naçizâne tavsiyemiz bir yandan da bu Åarkıları tekrar tekrar dinlemeniz olacak.
Neler var Dilbeste'mizde...
Besteleriyle Refik Fersan... ÂKemanî Nevres... AÅık AtamıŠile Sürmeli'nin hikayesi... Küçük Mehmed AÄa... Mazhar Osman ile Neyzen Tevfik... ÂLem'i Bey... ÂHüseyin MayadaÄ... Udi Hasan Bey... İsmail Baha Surelsan... ÂNuri Halik Poyraz... Åakir AÄa... Yahya Nazîm Ãelebi... Arif Sami Toker... Åevki Bey... Âve aralara saklanmıŠFırat KızıltuÄ Hocamızın iki bestesinin de hikâyesi...
SaÄ sayfalar, Bach'ın el yazısının tıpkı basımıydı. Sol sayfalar ise günümüz notaları ile düzenlenmiÅti.
Bu kitaplar üstüne günlerce ve aylarca düÅündüm. Bizim bestekârlarımızın el yazıları mevcut deÄildi. Tezkirelerdeki birkaç satırlık bilgi sadece biyografik malzeme idi. Bestekârlarımız hiçbir Åey yazmamıÅlarÂdı. Sadece meÅk yoluyla eserler günümüze ulaÅmıÅtı.
Mûsikî eserlerimizin Åerhi de yapılmamıÅtı. SadeÂce bir Alman müzikolog, Angelike Siegeln, Tanbûrî Cemil'in 6 peÅrevinin melodik analizini yapmıÅtı. Siegeln'nin bu eseri beni fevkalâde heyecanlandırdı.
Itrî'den baÅlayarak, eserlerimizin muhtemel seren-câmını yazmaÄa baÅladım. Yazılarım Türk Edebiyatı Dergisi tarafından yayınlandı. Ãnce "Dildeste" arÂkasından "Dilbeste" gün ıÅıÄına kavuÅtu. Aslında Türk Mûsikîsinin romanını kaleme almıŠoldum.
-Fırat KızıltuÄ
Mûsikîye Åahitlik etmiÅ mekânları, bestekârları ve eserlerini, yine Fırat KızıltuÄ hocamızın üslûbuyla okumaya ne dersiniz? Ne yapılırsa yapılsın, yıllarca her Åeye raÄmen hayatına devam eden ve hepsi de Türkçe'nin gücünü de yansıtan adeta ikiz sanatlar durumunda olan Mûsikî ve Edebiyatta gezinirken naçizâne tavsiyemiz bir yandan da bu Åarkıları tekrar tekrar dinlemeniz olacak.
Neler var Dilbeste'mizde...
Besteleriyle Refik Fersan... ÂKemanî Nevres... AÅık AtamıŠile Sürmeli'nin hikayesi... Küçük Mehmed AÄa... Mazhar Osman ile Neyzen Tevfik... ÂLem'i Bey... ÂHüseyin MayadaÄ... Udi Hasan Bey... İsmail Baha Surelsan... ÂNuri Halik Poyraz... Åakir AÄa... Yahya Nazîm Ãelebi... Arif Sami Toker... Åevki Bey... Âve aralara saklanmıŠFırat KızıltuÄ Hocamızın iki bestesinin de hikâyesi...
- Açıklama
- "1966 da Moskova'da bir kitap görmüŠve alamaÂmıÅtım. Rus yayıncılar, Ãaykovski'nin el yazılarını toplamıÅlar, büyük boy iki cilt kitap yapmıÅlardı. Bir yıl sonra Polonya'ya gittim. VarÅova'daki yayınevinde baÅka bir kitapla karÅılaÅtım ve bu sefer satın alabilÂdim. Kitap Johann Sebastian Bach'ın 6 viyolonsel süiÂtinin albümü idi.
SaÄ sayfalar, Bach'ın el yazısının tıpkı basımıydı. Sol sayfalar ise günümüz notaları ile düzenlenmiÅti.
Bu kitaplar üstüne günlerce ve aylarca düÅündüm. Bizim bestekârlarımızın el yazıları mevcut deÄildi. Tezkirelerdeki birkaç satırlık bilgi sadece biyografik malzeme idi. Bestekârlarımız hiçbir Åey yazmamıÅlarÂdı. Sadece meÅk yoluyla eserler günümüze ulaÅmıÅtı.
Mûsikî eserlerimizin Åerhi de yapılmamıÅtı. SadeÂce bir Alman müzikolog, Angelike Siegeln, Tanbûrî Cemil'in 6 peÅrevinin melodik analizini yapmıÅtı. Siegeln'nin bu eseri beni fevkalâde heyecanlandırdı.
Itrî'den baÅlayarak, eserlerimizin muhtemel seren-câmını yazmaÄa baÅladım. Yazılarım Türk Edebiyatı Dergisi tarafından yayınlandı. Ãnce "Dildeste" arÂkasından "Dilbeste" gün ıÅıÄına kavuÅtu. Aslında Türk Mûsikîsinin romanını kaleme almıŠoldum.
-Fırat KızıltuÄ
Mûsikîye Åahitlik etmiÅ mekânları, bestekârları ve eserlerini, yine Fırat KızıltuÄ hocamızın üslûbuyla okumaya ne dersiniz? Ne yapılırsa yapılsın, yıllarca her Åeye raÄmen hayatına devam eden ve hepsi de Türkçe'nin gücünü de yansıtan adeta ikiz sanatlar durumunda olan Mûsikî ve Edebiyatta gezinirken naçizâne tavsiyemiz bir yandan da bu Åarkıları tekrar tekrar dinlemeniz olacak.
Neler var Dilbeste'mizde...
Besteleriyle Refik Fersan... ÂKemanî Nevres... AÅık AtamıŠile Sürmeli'nin hikayesi... Küçük Mehmed AÄa... Mazhar Osman ile Neyzen Tevfik... ÂLem'i Bey... ÂHüseyin MayadaÄ... Udi Hasan Bey... İsmail Baha Surelsan... ÂNuri Halik Poyraz... Åakir AÄa... Yahya Nazîm Ãelebi... Arif Sami Toker... Åevki Bey... Âve aralara saklanmıŠFırat KızıltuÄ Hocamızın iki bestesinin de hikâyesi...Stok Kodu:9786052068106Boyut:130-195Sayfa Sayısı:160Baskı:1Basım Tarihi:2018Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.