Felsefe, Din ve Te'vilFaslu'l-makâl fî takrîr mâ beyne'Å-Åerî'a ve'l-hikme mine'l-ittisâl
İndirimli Fiyat :
22,50
9789752484405
560604
https://www.mdallstore.com/felsefe-din-ve-tevil
Felsefe, Din ve Te'vil Faslu'l-makâl fî takrîr mâ beyne'Å-Åerî'a ve'l-hikme mine'l-ittisâl
22.50
Ä°slam felsefesi geleneÄinde din ile felsefe arasındaki iliÅkinin mahiyetine dair tartıÅmaların tarihini, felsefî
etkinliÄin Ä°slam dünyasındaki baÅlangıç dönemlerine kadar geri götürmek mümkündür. Ä°lk defa Kindî (ö.
252/866) tarafından ele alınan bu iliÅki, çeÅitli filozoflar tarafından farklı açılardan yorumlanmıÅtır. Nihayet
Gazzâlî (ö. 505/1111) bilhassa Tehâfütü'l-felâsife ve el-Munkız mine'd-dalâl ve'l-mufsıh bi'l-ahvâl adlı eserlerinde
bu sorunu felsefe ve filozoflara yönelik eleÅtirel bir yöntemle incelemiÅ ve bu inceleme neticesinde Fârâbî (ö.
339/950) ve Ä°bn Sînâ (ö. 428/1037) gibi Ä°slam dünyasında hâkim felsefî gelenek olan MeÅÅâîliÄin büyük
temsilcilerini tekfîr etmiÅtir. Onun bu sert eleÅtirilerine felsefe cephesinden cevap ise Endülüs'teki Ä°slam felsefe
geleneÄinin son büyük temsilcisi olan Ä°bn RüÅd'den (ö. 595/1198) gelmiÅtir. O bir yandan Aristoteles'in (ö. 322
MÃ) eserlerine farklı üslup ve hacimlerde Åerhler yazarken, diÄer yandan da Gazzâlî'nin eleÅtirileri ile bu
eleÅtirilerin Endülüs'teki yansımalarına cevap olmak üzere Faslu'l-makâl fî takrîri mâ beyne'Å-Åerîʻa ve'l-hikme
mine'l-ittisâl ile el-KeÅf an menâhici'l-edille fî akâidi'l-mille ve Tehâfütü Tehâfüti'l-felâsife adlı eserlerini kaleme
almıÅtır.
Elinizdeki çalıÅma, Ä°bn RüÅd'ün fakîh kimliÄiyle din karÅısında felsefenin meÅruiyetini, dinî bilgi ile felsefî bilgi
arasındaki uyumu ve dinî nasları yorumlamada felsefî/bilimsel bilginin deÄerini büyük bir vukûfiyetle ele aldıÄı
Faslu'l-makâl'in metin ve tercümesini içermektedir. Din-felsefe iliÅkisini özel olarak ele alan ilk eser olma
özelliÄine sahip olan Faslu'l-makâl'de ele alınan meseleleri derinleÅtirmeyi saÄlamak üzere üç metne de ek olarak
yer verilmiÅtir: Ä°bn RüÅd'ün Allah'ın tikelleri bilip bilmediÄi meselesini incelediÄi Damîme fi'l-ilmi'l-ilâhî'si (Ä°lahî
Bilgi Konusunda Ek), el-KeÅf'in sonunda te'vile konu olmaları açısından dinî naslara dair yaptıÄı beÅli tasnifi
içeren kısım ve Faslu'l-makâl ve el-KeÅf'te sitayiÅle bahsettiÄi Gazzâlî'nin Faysalü't-tefrika beyne'l-Ä°slâm ve'z-
zendeka adlı eserindeki beÅli varlık tasnifi ve te'vil aÅamalarına dair bölüm.
etkinliÄin Ä°slam dünyasındaki baÅlangıç dönemlerine kadar geri götürmek mümkündür. Ä°lk defa Kindî (ö.
252/866) tarafından ele alınan bu iliÅki, çeÅitli filozoflar tarafından farklı açılardan yorumlanmıÅtır. Nihayet
Gazzâlî (ö. 505/1111) bilhassa Tehâfütü'l-felâsife ve el-Munkız mine'd-dalâl ve'l-mufsıh bi'l-ahvâl adlı eserlerinde
bu sorunu felsefe ve filozoflara yönelik eleÅtirel bir yöntemle incelemiÅ ve bu inceleme neticesinde Fârâbî (ö.
339/950) ve Ä°bn Sînâ (ö. 428/1037) gibi Ä°slam dünyasında hâkim felsefî gelenek olan MeÅÅâîliÄin büyük
temsilcilerini tekfîr etmiÅtir. Onun bu sert eleÅtirilerine felsefe cephesinden cevap ise Endülüs'teki Ä°slam felsefe
geleneÄinin son büyük temsilcisi olan Ä°bn RüÅd'den (ö. 595/1198) gelmiÅtir. O bir yandan Aristoteles'in (ö. 322
MÃ) eserlerine farklı üslup ve hacimlerde Åerhler yazarken, diÄer yandan da Gazzâlî'nin eleÅtirileri ile bu
eleÅtirilerin Endülüs'teki yansımalarına cevap olmak üzere Faslu'l-makâl fî takrîri mâ beyne'Å-Åerîʻa ve'l-hikme
mine'l-ittisâl ile el-KeÅf an menâhici'l-edille fî akâidi'l-mille ve Tehâfütü Tehâfüti'l-felâsife adlı eserlerini kaleme
almıÅtır.
Elinizdeki çalıÅma, Ä°bn RüÅd'ün fakîh kimliÄiyle din karÅısında felsefenin meÅruiyetini, dinî bilgi ile felsefî bilgi
arasındaki uyumu ve dinî nasları yorumlamada felsefî/bilimsel bilginin deÄerini büyük bir vukûfiyetle ele aldıÄı
Faslu'l-makâl'in metin ve tercümesini içermektedir. Din-felsefe iliÅkisini özel olarak ele alan ilk eser olma
özelliÄine sahip olan Faslu'l-makâl'de ele alınan meseleleri derinleÅtirmeyi saÄlamak üzere üç metne de ek olarak
yer verilmiÅtir: Ä°bn RüÅd'ün Allah'ın tikelleri bilip bilmediÄi meselesini incelediÄi Damîme fi'l-ilmi'l-ilâhî'si (Ä°lahî
Bilgi Konusunda Ek), el-KeÅf'in sonunda te'vile konu olmaları açısından dinî naslara dair yaptıÄı beÅli tasnifi
içeren kısım ve Faslu'l-makâl ve el-KeÅf'te sitayiÅle bahsettiÄi Gazzâlî'nin Faysalü't-tefrika beyne'l-Ä°slâm ve'z-
zendeka adlı eserindeki beÅli varlık tasnifi ve te'vil aÅamalarına dair bölüm.
- Açıklama
- Ä°slam felsefesi geleneÄinde din ile felsefe arasındaki iliÅkinin mahiyetine dair tartıÅmaların tarihini, felsefî
etkinliÄin Ä°slam dünyasındaki baÅlangıç dönemlerine kadar geri götürmek mümkündür. Ä°lk defa Kindî (ö.
252/866) tarafından ele alınan bu iliÅki, çeÅitli filozoflar tarafından farklı açılardan yorumlanmıÅtır. Nihayet
Gazzâlî (ö. 505/1111) bilhassa Tehâfütü'l-felâsife ve el-Munkız mine'd-dalâl ve'l-mufsıh bi'l-ahvâl adlı eserlerinde
bu sorunu felsefe ve filozoflara yönelik eleÅtirel bir yöntemle incelemiÅ ve bu inceleme neticesinde Fârâbî (ö.
339/950) ve Ä°bn Sînâ (ö. 428/1037) gibi Ä°slam dünyasında hâkim felsefî gelenek olan MeÅÅâîliÄin büyük
temsilcilerini tekfîr etmiÅtir. Onun bu sert eleÅtirilerine felsefe cephesinden cevap ise Endülüs'teki Ä°slam felsefe
geleneÄinin son büyük temsilcisi olan Ä°bn RüÅd'den (ö. 595/1198) gelmiÅtir. O bir yandan Aristoteles'in (ö. 322
MÃ) eserlerine farklı üslup ve hacimlerde Åerhler yazarken, diÄer yandan da Gazzâlî'nin eleÅtirileri ile bu
eleÅtirilerin Endülüs'teki yansımalarına cevap olmak üzere Faslu'l-makâl fî takrîri mâ beyne'Å-Åerîʻa ve'l-hikme
mine'l-ittisâl ile el-KeÅf an menâhici'l-edille fî akâidi'l-mille ve Tehâfütü Tehâfüti'l-felâsife adlı eserlerini kaleme
almıÅtır.
Elinizdeki çalıÅma, Ä°bn RüÅd'ün fakîh kimliÄiyle din karÅısında felsefenin meÅruiyetini, dinî bilgi ile felsefî bilgi
arasındaki uyumu ve dinî nasları yorumlamada felsefî/bilimsel bilginin deÄerini büyük bir vukûfiyetle ele aldıÄı
Faslu'l-makâl'in metin ve tercümesini içermektedir. Din-felsefe iliÅkisini özel olarak ele alan ilk eser olma
özelliÄine sahip olan Faslu'l-makâl'de ele alınan meseleleri derinleÅtirmeyi saÄlamak üzere üç metne de ek olarak
yer verilmiÅtir: Ä°bn RüÅd'ün Allah'ın tikelleri bilip bilmediÄi meselesini incelediÄi Damîme fi'l-ilmi'l-ilâhî'si (Ä°lahî
Bilgi Konusunda Ek), el-KeÅf'in sonunda te'vile konu olmaları açısından dinî naslara dair yaptıÄı beÅli tasnifi
içeren kısım ve Faslu'l-makâl ve el-KeÅf'te sitayiÅle bahsettiÄi Gazzâlî'nin Faysalü't-tefrika beyne'l-Ä°slâm ve'z-
zendeka adlı eserindeki beÅli varlık tasnifi ve te'vil aÅamalarına dair bölüm.Stok Kodu:9789752484405Boyut:165-240Sayfa Sayısı:138Baskı:1Basım Tarihi:2019-11Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.