9786053066774
565227
https://www.mdallstore.com/herkesin-a-stismar-ettia-i-evrim-yeni-bir-yaklaa-a-m
Herkesin Ä°stismar EttiÄi Evrim Yeni Bir YaklaÅım
22.50
Herkesin istismar ettiÄi evrim: Yeni Bir YaklaÅımadındaki bu kitap Evrim Kuramı ya da Darwinizm'in tüm yönlerini bilimsel ve teolojik olarak en ayrıntısına kadar yansız olarak incelemektedir. Fakat çıktıÄı günden günümüze kadar devamlı olarak çeÅitli çevrelerce tartıÅma konusu olmuÅ ve olmaya da devam edecektir. Bu tartıÅmaların önemli bir bölümü konunun taraflarca doÄru dürüst bilinmiyor olmasıdır.
Elbette farklı ideolojilerin taraftarları ideolojilerinin getirdiÄi farklılıkların bir sonucu olarak karÅı tarafın argümanlarını dinleme gereÄi bile duymadan karÅı çıkmıÅtır. O nedenle bu kitabın hazırlanmasında evrimin ne olup ne olmadıÄı ayrıntılı olarak anlatılmaya önem verilmiÅtir. ÃrneÄin, öncelikle ilgili insanların evrimterimini nasıl tanımladıÄı ele alınmıÅtır.
Darwin'in doÄal seleksiyon kavramı da özellikle sosyopolitik teori ve ekonomi alanlarında, bilimsel ortam dıÅındaki insan söylemi alanlarına geniÅletilmiÅtir. Bu geniÅleme sadece metaforik olabilir, çünkü Darwin'in amaçlanan anlamında doÄal seçilim kuramı, yalnızca biyolojik yeniden üretim ile donatılmıŠvarlıklarda, yani canlı organizmalarda kalıtsal varyasyonlar için geçerlidir.
Bu doÄal seleksiyonun, yaÅam dünyasında doÄal bir süreç olduÄunu, bazıları tarafından acımasız rekabete ve ekonomik üstünlük ya da politik hegemonya mücadelesine "en uygun olanın hayatta kalması" için bir gerekçe olarak kabul edilmesi ilginçtir. Sosyal Darwinizm, ırkçılıÄın, sömürgeciliÄin ve toplumsal tabakalaÅmanın rasyonalizasyonu olarak kullanıldıÄında, 19. yüzyılın sonları ve 20. yüzyılın baÅlarında bazı çevrelerde etkili bir sosyal felsefe olarak kullanılmıÅtır. Siyasi yelpazenin diÄer ucunda, Marksist teorisyenler, doÄal seleksiyonla, insanlıÄın politik tarihinin bir açıklaması olarak evrime baÅvurmuÅlardır.
Evet evrim bir teori deÄil bir gerçektir, fakat yaratılıŠkonusunda Åu an için kabul edilebilecek olan alternatflerden birisi de Akıllı Tasarımdır. Keza DNA ve hücre davranıÅlarını sadece bir görüÅle izah etmek pek doÄru bir yaklaÅım olmayacaktır.
Evrimsel aÄaçlar, her bir soyda veya anagenezde meydana gelen deÄiÅiklikleri de gösterebilir. Böylece, örneÄin sitokrom c'nin evriminde, insan ve rhesus maymunların son ortak atalarından beri bir amino asit, insanlara giden soyda deÄiÅmiÅtir, fakat hiçbirinde köken, rhesus maymunlara gitmez.Yani "insan maymundan yaratılmıÅtır" sözü safsatadan baÅka bir Åey deÄildir.
Elbette farklı ideolojilerin taraftarları ideolojilerinin getirdiÄi farklılıkların bir sonucu olarak karÅı tarafın argümanlarını dinleme gereÄi bile duymadan karÅı çıkmıÅtır. O nedenle bu kitabın hazırlanmasında evrimin ne olup ne olmadıÄı ayrıntılı olarak anlatılmaya önem verilmiÅtir. ÃrneÄin, öncelikle ilgili insanların evrimterimini nasıl tanımladıÄı ele alınmıÅtır.
Darwin'in doÄal seleksiyon kavramı da özellikle sosyopolitik teori ve ekonomi alanlarında, bilimsel ortam dıÅındaki insan söylemi alanlarına geniÅletilmiÅtir. Bu geniÅleme sadece metaforik olabilir, çünkü Darwin'in amaçlanan anlamında doÄal seçilim kuramı, yalnızca biyolojik yeniden üretim ile donatılmıŠvarlıklarda, yani canlı organizmalarda kalıtsal varyasyonlar için geçerlidir.
Bu doÄal seleksiyonun, yaÅam dünyasında doÄal bir süreç olduÄunu, bazıları tarafından acımasız rekabete ve ekonomik üstünlük ya da politik hegemonya mücadelesine "en uygun olanın hayatta kalması" için bir gerekçe olarak kabul edilmesi ilginçtir. Sosyal Darwinizm, ırkçılıÄın, sömürgeciliÄin ve toplumsal tabakalaÅmanın rasyonalizasyonu olarak kullanıldıÄında, 19. yüzyılın sonları ve 20. yüzyılın baÅlarında bazı çevrelerde etkili bir sosyal felsefe olarak kullanılmıÅtır. Siyasi yelpazenin diÄer ucunda, Marksist teorisyenler, doÄal seleksiyonla, insanlıÄın politik tarihinin bir açıklaması olarak evrime baÅvurmuÅlardır.
Evet evrim bir teori deÄil bir gerçektir, fakat yaratılıŠkonusunda Åu an için kabul edilebilecek olan alternatflerden birisi de Akıllı Tasarımdır. Keza DNA ve hücre davranıÅlarını sadece bir görüÅle izah etmek pek doÄru bir yaklaÅım olmayacaktır.
Evrimsel aÄaçlar, her bir soyda veya anagenezde meydana gelen deÄiÅiklikleri de gösterebilir. Böylece, örneÄin sitokrom c'nin evriminde, insan ve rhesus maymunların son ortak atalarından beri bir amino asit, insanlara giden soyda deÄiÅmiÅtir, fakat hiçbirinde köken, rhesus maymunlara gitmez.Yani "insan maymundan yaratılmıÅtır" sözü safsatadan baÅka bir Åey deÄildir.
- Açıklama
- Herkesin istismar ettiÄi evrim: Yeni Bir YaklaÅımadındaki bu kitap Evrim Kuramı ya da Darwinizm'in tüm yönlerini bilimsel ve teolojik olarak en ayrıntısına kadar yansız olarak incelemektedir. Fakat çıktıÄı günden günümüze kadar devamlı olarak çeÅitli çevrelerce tartıÅma konusu olmuÅ ve olmaya da devam edecektir. Bu tartıÅmaların önemli bir bölümü konunun taraflarca doÄru dürüst bilinmiyor olmasıdır.
Elbette farklı ideolojilerin taraftarları ideolojilerinin getirdiÄi farklılıkların bir sonucu olarak karÅı tarafın argümanlarını dinleme gereÄi bile duymadan karÅı çıkmıÅtır. O nedenle bu kitabın hazırlanmasında evrimin ne olup ne olmadıÄı ayrıntılı olarak anlatılmaya önem verilmiÅtir. ÃrneÄin, öncelikle ilgili insanların evrimterimini nasıl tanımladıÄı ele alınmıÅtır.
Darwin'in doÄal seleksiyon kavramı da özellikle sosyopolitik teori ve ekonomi alanlarında, bilimsel ortam dıÅındaki insan söylemi alanlarına geniÅletilmiÅtir. Bu geniÅleme sadece metaforik olabilir, çünkü Darwin'in amaçlanan anlamında doÄal seçilim kuramı, yalnızca biyolojik yeniden üretim ile donatılmıŠvarlıklarda, yani canlı organizmalarda kalıtsal varyasyonlar için geçerlidir.
Bu doÄal seleksiyonun, yaÅam dünyasında doÄal bir süreç olduÄunu, bazıları tarafından acımasız rekabete ve ekonomik üstünlük ya da politik hegemonya mücadelesine "en uygun olanın hayatta kalması" için bir gerekçe olarak kabul edilmesi ilginçtir. Sosyal Darwinizm, ırkçılıÄın, sömürgeciliÄin ve toplumsal tabakalaÅmanın rasyonalizasyonu olarak kullanıldıÄında, 19. yüzyılın sonları ve 20. yüzyılın baÅlarında bazı çevrelerde etkili bir sosyal felsefe olarak kullanılmıÅtır. Siyasi yelpazenin diÄer ucunda, Marksist teorisyenler, doÄal seleksiyonla, insanlıÄın politik tarihinin bir açıklaması olarak evrime baÅvurmuÅlardır.
Evet evrim bir teori deÄil bir gerçektir, fakat yaratılıŠkonusunda Åu an için kabul edilebilecek olan alternatflerden birisi de Akıllı Tasarımdır. Keza DNA ve hücre davranıÅlarını sadece bir görüÅle izah etmek pek doÄru bir yaklaÅım olmayacaktır.
Evrimsel aÄaçlar, her bir soyda veya anagenezde meydana gelen deÄiÅiklikleri de gösterebilir. Böylece, örneÄin sitokrom c'nin evriminde, insan ve rhesus maymunların son ortak atalarından beri bir amino asit, insanlara giden soyda deÄiÅmiÅtir, fakat hiçbirinde köken, rhesus maymunlara gitmez.Yani "insan maymundan yaratılmıÅtır" sözü safsatadan baÅka bir Åey deÄildir.Stok Kodu:9786053066774Boyut:135-195Sayfa Sayısı:372Baskı:1Basım Tarihi:2019-10Kapak Türü:KartonKağıt Türü:1.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.