3005060100355
464618
https://www.mdallstore.com/ibda-kulliyati
İbda Külliyatı
12.50
- "Çağımızda müslümanlar iki türlü açmaz içinde:
1. Çağın getirdiği meseleler karşısında, kendi kabuklarına çekilip, İslâm'ı tek başlarına veya kapalı cemaatler hâlinde yaşamayı tercih ediyorlar.
2. Çağın getirdiği meselelere boyun eğiyor, İslâm'ı terkediyor, kendilerine sivil toplumcu, liberal, muhafazakâr, demokrat, kapitalist vs etiketler ithal ediyorlar...
Demek ki, burada temel mevzu: Çağın getirdiği meseleler... Ve onlara karşı müslümanca duruşun nasıl olması gerektiği... Yâni, İslâma Muhatab Anlayış'ın ne olması gerektiği...
Zira İslâm, sadece ferden yaşanabilecek bir din değildir. O, sadece namaz kılmak, oruç tutmak, İslâm'a göre evlenmek ve boşanmak değildir. İslâm, "Çağlarüstü Mutlak Fikir"dir; çağın getirdiği hiçbir mesele, İslâm'ın dışında olamaz. Onların dindeki yerini bulmak ve "dindeki gizlilikleri açık etmek", müslümanın baş görevidir.
Bunu da ancak İslâma Muhatab Anlayış'la yapabilir. İslâma Muhatab Anlayış ona, İslâmın sosyoloji, psikoloji, felsefe, teknoloji, edebiyat, resim, müzik vs bütün insanî verim şubelerinde hükmünün ne olabileceğinin de anlayışını verir. Tek kelimeyle İslâma Muhatab Anlayış, İslâm ile, çağın getirdiği meseleler arasında bir "vasıta sistem" rolü oynar.
İşte, Salih Mirzabeyoğlu, 500 yıldır kaybedilmiş olan bu anlayışı getiriyor. Üstad Necib Fazıl'ın onu "500 yıldır beklenen mütefekkir" diye karşılaması ve selâmlaması da bu yüzden!"
1. Çağın getirdiği meseleler karşısında, kendi kabuklarına çekilip, İslâm'ı tek başlarına veya kapalı cemaatler hâlinde yaşamayı tercih ediyorlar.
2. Çağın getirdiği meselelere boyun eğiyor, İslâm'ı terkediyor, kendilerine sivil toplumcu, liberal, muhafazakâr, demokrat, kapitalist vs etiketler ithal ediyorlar...
Demek ki, burada temel mevzu: Çağın getirdiği meseleler... Ve onlara karşı müslümanca duruşun nasıl olması gerektiği... Yâni, İslâma Muhatab Anlayış'ın ne olması gerektiği...
Zira İslâm, sadece ferden yaşanabilecek bir din değildir. O, sadece namaz kılmak, oruç tutmak, İslâm'a göre evlenmek ve boşanmak değildir. İslâm, "Çağlarüstü Mutlak Fikir"dir; çağın getirdiği hiçbir mesele, İslâm'ın dışında olamaz. Onların dindeki yerini bulmak ve "dindeki gizlilikleri açık etmek", müslümanın baş görevidir.
Bunu da ancak İslâma Muhatab Anlayış'la yapabilir. İslâma Muhatab Anlayış ona, İslâmın sosyoloji, psikoloji, felsefe, teknoloji, edebiyat, resim, müzik vs bütün insanî verim şubelerinde hükmünün ne olabileceğinin de anlayışını verir. Tek kelimeyle İslâma Muhatab Anlayış, İslâm ile, çağın getirdiği meseleler arasında bir "vasıta sistem" rolü oynar.
İşte, Salih Mirzabeyoğlu, 500 yıldır kaybedilmiş olan bu anlayışı getiriyor. Üstad Necib Fazıl'ın onu "500 yıldır beklenen mütefekkir" diye karşılaması ve selâmlaması da bu yüzden!"
- Açıklama
- - "Çağımızda müslümanlar iki türlü açmaz içinde:
1. Çağın getirdiği meseleler karşısında, kendi kabuklarına çekilip, İslâm'ı tek başlarına veya kapalı cemaatler hâlinde yaşamayı tercih ediyorlar.
2. Çağın getirdiği meselelere boyun eğiyor, İslâm'ı terkediyor, kendilerine sivil toplumcu, liberal, muhafazakâr, demokrat, kapitalist vs etiketler ithal ediyorlar...
Demek ki, burada temel mevzu: Çağın getirdiği meseleler... Ve onlara karşı müslümanca duruşun nasıl olması gerektiği... Yâni, İslâma Muhatab Anlayış'ın ne olması gerektiği...
Zira İslâm, sadece ferden yaşanabilecek bir din değildir. O, sadece namaz kılmak, oruç tutmak, İslâm'a göre evlenmek ve boşanmak değildir. İslâm, "Çağlarüstü Mutlak Fikir"dir; çağın getirdiği hiçbir mesele, İslâm'ın dışında olamaz. Onların dindeki yerini bulmak ve "dindeki gizlilikleri açık etmek", müslümanın baş görevidir.
Bunu da ancak İslâma Muhatab Anlayış'la yapabilir. İslâma Muhatab Anlayış ona, İslâmın sosyoloji, psikoloji, felsefe, teknoloji, edebiyat, resim, müzik vs bütün insanî verim şubelerinde hükmünün ne olabileceğinin de anlayışını verir. Tek kelimeyle İslâma Muhatab Anlayış, İslâm ile, çağın getirdiği meseleler arasında bir "vasıta sistem" rolü oynar.
İşte, Salih Mirzabeyoğlu, 500 yıldır kaybedilmiş olan bu anlayışı getiriyor. Üstad Necib Fazıl'ın onu "500 yıldır beklenen mütefekkir" diye karşılaması ve selâmlaması da bu yüzden!"Stok Kodu:3005060100355Boyut:13-21Sayfa Sayısı:320Baskı:1Basım Tarihi:2015-12Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.