9786057931610
562937
https://www.mdallstore.com/ka-1-4lta-1-4r-ve-toplum
Kültür ve Toplum
30.00
YaÅam döngülerimizi tamamladıÄımız karÅılıklı etkileÅim sistemlerinin bir ürünü
olarak kültür, içerisinde çok sayıda süreç barındıran karmaÅık bir bütündür
aslında. Etimolojik bakımdan doÄadan, yani topraÄı ekip-biçmeden, tarımdan,
yetiÅtirmeden yol alan kültür kavramının, insanlıÄın serüveni dahilinde yaÅam ve
onun tüm çıktılarıyla iliÅkili bir durumuna geldiÄini söyleyebiliriz. Kültürün
bütün bir yaÅam tarzını ifade eden günümüzdeki kullanımının önünü açması
bakımından Alman İdealistlerinin önemi büyüktür. Onlarla birlikte kültür, özgün
bir yaÅam tarzını ifade eden modern anlamını taÅımaya baÅlamıÅtır.
ModernliÄin en gözde kavramlarından olan kültürün toplumlara vadettiÄi
"düzen" sözü için onlardan tek beklentisi vardı; buna göre düzen için talep edilen
deÄer ve normlara uyulacak, bunlarla uyuÅmayan Åeyler ise dıÅlanacaktı. Batı
dıÅında, özellikle de sömürge toplumlarında kültür, kolayına, bir aydınlatma aracı
olarak "beyaz adamın misyonuna" eklemlenmiÅti. Ãok deÄil, II. Dünya SavaÅı
sonrasında bu misyon da terk edilecek, kültür hızla ulus devletleri deÄiÅen
koÅullardan koruyacak bir dengeleyici olarak görülecekti. Bir dönem böyle
geçiverdi.
Günümüzde ise iÅler biraz karıÅmıŠdurumda... ÃrneÄin postmodernistler,
çoktandır, yaÅam tarzlarını eksen alarak muhalif ya da azınlık grupların aidiyet
çerçevelerini övülecekler, çoÄunluÄun aidiyet çerçevelerini ise eleÅtirilecekler
listesine eklemiÅ durumdalar. SaÄı-solu, kısacası her tarafı kimlik politikalarına
bulanmıŠÅimdide, kantarın topuzu deÄil, bizzat kendisi kaçmıŠdurumda. LGBT
bireylerin mücadelelerine methiyeler düzenler milliyetçiliÄi lanetleyebiliyorlar...
Bugün kültür daha çok kiÅisel sorunlar ve bu sorunlar doÄrultusunda beliren
bireysel ihtiyaçlara gönlü kaptırmıŠdurumda. Bu yüzden olsa gerek, yasaklardan
deÄil, tekliflerden, kurallardan deÄil önermelerden yararlanarak kendini yeniden
ve yeniden oluÅturuyor.
Zamana ayak uydurmak üzerinden Åekilleniyor her Åey bugün... Tramvayda,
vapurda ya da sinemada fark etmez; yan koltukta oturan, ama dönüp bakma
ihtiyacı hissetmediÄimiz, varlıÄını nefes alıŠveriÅlerinden bildiÄimiz sıradan bir
insana benziyor zaman da; birlikte yaÅadıÄımız, ancak orada burada karÅılaÅmıÅ
olmak dıÅında bir tanıÅıklıÄımızın olmadıÄı yabancılara benziyor. Tıpkı kültür
gibi...
olarak kültür, içerisinde çok sayıda süreç barındıran karmaÅık bir bütündür
aslında. Etimolojik bakımdan doÄadan, yani topraÄı ekip-biçmeden, tarımdan,
yetiÅtirmeden yol alan kültür kavramının, insanlıÄın serüveni dahilinde yaÅam ve
onun tüm çıktılarıyla iliÅkili bir durumuna geldiÄini söyleyebiliriz. Kültürün
bütün bir yaÅam tarzını ifade eden günümüzdeki kullanımının önünü açması
bakımından Alman İdealistlerinin önemi büyüktür. Onlarla birlikte kültür, özgün
bir yaÅam tarzını ifade eden modern anlamını taÅımaya baÅlamıÅtır.
ModernliÄin en gözde kavramlarından olan kültürün toplumlara vadettiÄi
"düzen" sözü için onlardan tek beklentisi vardı; buna göre düzen için talep edilen
deÄer ve normlara uyulacak, bunlarla uyuÅmayan Åeyler ise dıÅlanacaktı. Batı
dıÅında, özellikle de sömürge toplumlarında kültür, kolayına, bir aydınlatma aracı
olarak "beyaz adamın misyonuna" eklemlenmiÅti. Ãok deÄil, II. Dünya SavaÅı
sonrasında bu misyon da terk edilecek, kültür hızla ulus devletleri deÄiÅen
koÅullardan koruyacak bir dengeleyici olarak görülecekti. Bir dönem böyle
geçiverdi.
Günümüzde ise iÅler biraz karıÅmıŠdurumda... ÃrneÄin postmodernistler,
çoktandır, yaÅam tarzlarını eksen alarak muhalif ya da azınlık grupların aidiyet
çerçevelerini övülecekler, çoÄunluÄun aidiyet çerçevelerini ise eleÅtirilecekler
listesine eklemiÅ durumdalar. SaÄı-solu, kısacası her tarafı kimlik politikalarına
bulanmıŠÅimdide, kantarın topuzu deÄil, bizzat kendisi kaçmıŠdurumda. LGBT
bireylerin mücadelelerine methiyeler düzenler milliyetçiliÄi lanetleyebiliyorlar...
Bugün kültür daha çok kiÅisel sorunlar ve bu sorunlar doÄrultusunda beliren
bireysel ihtiyaçlara gönlü kaptırmıŠdurumda. Bu yüzden olsa gerek, yasaklardan
deÄil, tekliflerden, kurallardan deÄil önermelerden yararlanarak kendini yeniden
ve yeniden oluÅturuyor.
Zamana ayak uydurmak üzerinden Åekilleniyor her Åey bugün... Tramvayda,
vapurda ya da sinemada fark etmez; yan koltukta oturan, ama dönüp bakma
ihtiyacı hissetmediÄimiz, varlıÄını nefes alıŠveriÅlerinden bildiÄimiz sıradan bir
insana benziyor zaman da; birlikte yaÅadıÄımız, ancak orada burada karÅılaÅmıÅ
olmak dıÅında bir tanıÅıklıÄımızın olmadıÄı yabancılara benziyor. Tıpkı kültür
gibi...
- Açıklama
- YaÅam döngülerimizi tamamladıÄımız karÅılıklı etkileÅim sistemlerinin bir ürünü
olarak kültür, içerisinde çok sayıda süreç barındıran karmaÅık bir bütündür
aslında. Etimolojik bakımdan doÄadan, yani topraÄı ekip-biçmeden, tarımdan,
yetiÅtirmeden yol alan kültür kavramının, insanlıÄın serüveni dahilinde yaÅam ve
onun tüm çıktılarıyla iliÅkili bir durumuna geldiÄini söyleyebiliriz. Kültürün
bütün bir yaÅam tarzını ifade eden günümüzdeki kullanımının önünü açması
bakımından Alman İdealistlerinin önemi büyüktür. Onlarla birlikte kültür, özgün
bir yaÅam tarzını ifade eden modern anlamını taÅımaya baÅlamıÅtır.
ModernliÄin en gözde kavramlarından olan kültürün toplumlara vadettiÄi
"düzen" sözü için onlardan tek beklentisi vardı; buna göre düzen için talep edilen
deÄer ve normlara uyulacak, bunlarla uyuÅmayan Åeyler ise dıÅlanacaktı. Batı
dıÅında, özellikle de sömürge toplumlarında kültür, kolayına, bir aydınlatma aracı
olarak "beyaz adamın misyonuna" eklemlenmiÅti. Ãok deÄil, II. Dünya SavaÅı
sonrasında bu misyon da terk edilecek, kültür hızla ulus devletleri deÄiÅen
koÅullardan koruyacak bir dengeleyici olarak görülecekti. Bir dönem böyle
geçiverdi.
Günümüzde ise iÅler biraz karıÅmıŠdurumda... ÃrneÄin postmodernistler,
çoktandır, yaÅam tarzlarını eksen alarak muhalif ya da azınlık grupların aidiyet
çerçevelerini övülecekler, çoÄunluÄun aidiyet çerçevelerini ise eleÅtirilecekler
listesine eklemiÅ durumdalar. SaÄı-solu, kısacası her tarafı kimlik politikalarına
bulanmıŠÅimdide, kantarın topuzu deÄil, bizzat kendisi kaçmıŠdurumda. LGBT
bireylerin mücadelelerine methiyeler düzenler milliyetçiliÄi lanetleyebiliyorlar...
Bugün kültür daha çok kiÅisel sorunlar ve bu sorunlar doÄrultusunda beliren
bireysel ihtiyaçlara gönlü kaptırmıŠdurumda. Bu yüzden olsa gerek, yasaklardan
deÄil, tekliflerden, kurallardan deÄil önermelerden yararlanarak kendini yeniden
ve yeniden oluÅturuyor.
Zamana ayak uydurmak üzerinden Åekilleniyor her Åey bugün... Tramvayda,
vapurda ya da sinemada fark etmez; yan koltukta oturan, ama dönüp bakma
ihtiyacı hissetmediÄimiz, varlıÄını nefes alıŠveriÅlerinden bildiÄimiz sıradan bir
insana benziyor zaman da; birlikte yaÅadıÄımız, ancak orada burada karÅılaÅmıÅ
olmak dıÅında bir tanıÅıklıÄımızın olmadıÄı yabancılara benziyor. Tıpkı kültür
gibi...Stok Kodu:9786057931610Boyut:135-210Sayfa Sayısı:192Baskı:1Basım Tarihi:2019-12Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.