Kent Mimarisini Åiir Ãzerinden Okumak 19. Yüzyılda Ä°stanbul
İndirimli Fiyat :
17,36
9786059712521
551869
https://www.mdallstore.com/kent-mimarisini-a-iir-a-zerinden-okumak-19-ya-1-4zya-lda-a-stanbul
Kent Mimarisini Åiir Ãzerinden Okumak 19. Yüzyılda Ä°stanbul
17.36
Åiir ve mimarlık; gösterdikleri dil-yapı-ritm-denge benzerliÄi ve evrensel boyutta getirdikleri düÅünce imkanları ile bir yandan kendi hakikatlerindeki karakteristliÄi yeniden kurarken, bir yandan da insana dünyayı yeniden kavratırlar.Mekanların Åiir yoluyla betimlenmesi, mimarlıÄın da toplumsallıÄın da Åiir diliyle inÅa edilerek ve hep yeniden inÅa edilerek var edildiÄini göstermektedir. Kentin çeÅitli görüntüleri -ki mimarı bunlardan biridir- ve bu görüntülerin Åiirdeki referansları, onun insan belleÄindeki tarihsel kimliÄini ve Åehir algısını güçlendirir. Åairin fiziksel çevrede olup biteni nasıl gördüÄü ve bunu Åiirinde nasıl anlattıÄı önemlidir. Bir kentin atmosferini edebi metinler üzerinden anlamaya çalıÅmak, zamanın ruhunu genel olarak edebiyat-medeniyet-kültür özel olarak da Åiir-Åehir-tarih baÄlamlarında deÄerlendirmekten geçer. Böylece Åiir de-farklı bir görme biçimiyle- içinde bulunduÄu 'edebi eser' aralıÄından alınıp, kültür tarihine ait daimi bir veri' olarak türler arası niteliÄiyle yorumlanır. Alanlar arası entelektüel alıÅveriÅ ve aradaki eleÅtirel mesafenin düÅünceye dayalı sorgulatıcılıÄ, bilgi akıÅının çoÄulluÄundaki açıklık ve geçirgenliÄi dönüÅümdeki yeniden yorumlanabilir olma niteliÄi üzerinden bütünsel bir perspektife doÄru geniÅlemektedir. Bu kitap, klasik Åiirin kendikurgusu ve özerkliÄi içerisinde 19. yüzyıl Ä°stanbul'undaki mimari eserlerin hangi ipuçlarıyla yer aldıÄını ve nasıl anlatıldıÄını anlamaya çalıÅırken, dönemin mimarlıpı ile de iliÅki kurmaktadır. Böylece kent de bir yandan hakkındaki Åiir metinleriyle estetik nitelik kazanmakta, diÄer yandan da tarihsel olarak paylaÅılan bir kültür ortamı olmaktadır. Ä°stanbul'u görünür kılan mimari eserlerin Ä°stanbul ile ilgili Åiirler üzerinden okunması, mimarlık tarihi ile Åehir tarihini Divan Åiirinin en özgün metinlerinden sayılabilecek tarih manzumeleri ile buluÅturmaktadır. Görsel kültür verisi olarak mimarinin (söylemsel olmayan alan) yanına yazılı kültür verisi olarak tarih manzumelerini (söylemsel alan) almak, görünür olanla okunur olanı yan yana getirmektedir ki aralarında ki baÄlantı her açıdan sorgulanmaya deÄerdir. Her ikisi de içinde var oldukları zaman-toplumsallık-estetik bakımından kavranabilme geçiÅkenliÄine sahiptir. Her ikisinin sahip olduÄu imgeler ve anlamlar da hep yeniden üretilmeye açıktır. Bir kez daha vurgulamak gerekir ki tüm sanat ürünleri gibi edebi eserler de mimari eserler de- canlılıÄı her bakımdan devam eden aktif varlıklar olarak-tarih yazımına belirli doneler veren birer belge olma sıfatıyla kaynak niteliÄi taÅırlar. Böyle bir bakıŠaçısı, Osmanlı kültür tarihi okumalarına çoÄul bir derinlik katar. Divan Åiirikendi baÄlamı içinden yan baÄlamlara açılabilen çoÄul zenginliÄiyle yeniden deÄerlendirildiÄinde; temsil yönünün yanı sıra, sosyal hayatı nakleden tarafının da baÄlamsal boyutta kendi zamanının ürünü olma özelliÄinden geldiÄiÄ görülecektir. Nitelikli okur için bu Åiirleri her okuma, bir yeniden okuma ve dolayısıyla iÅlenmiÅ bilgiyi her okumadaki 'öznel hatırlayıÅ' da, sonsuz bir 'yeniden yaratma' imkanıdır.
- Açıklama
- Åiir ve mimarlık; gösterdikleri dil-yapı-ritm-denge benzerliÄi ve evrensel boyutta getirdikleri düÅünce imkanları ile bir yandan kendi hakikatlerindeki karakteristliÄi yeniden kurarken, bir yandan da insana dünyayı yeniden kavratırlar.Mekanların Åiir yoluyla betimlenmesi, mimarlıÄın da toplumsallıÄın da Åiir diliyle inÅa edilerek ve hep yeniden inÅa edilerek var edildiÄini göstermektedir. Kentin çeÅitli görüntüleri -ki mimarı bunlardan biridir- ve bu görüntülerin Åiirdeki referansları, onun insan belleÄindeki tarihsel kimliÄini ve Åehir algısını güçlendirir. Åairin fiziksel çevrede olup biteni nasıl gördüÄü ve bunu Åiirinde nasıl anlattıÄı önemlidir. Bir kentin atmosferini edebi metinler üzerinden anlamaya çalıÅmak, zamanın ruhunu genel olarak edebiyat-medeniyet-kültür özel olarak da Åiir-Åehir-tarih baÄlamlarında deÄerlendirmekten geçer. Böylece Åiir de-farklı bir görme biçimiyle- içinde bulunduÄu 'edebi eser' aralıÄından alınıp, kültür tarihine ait daimi bir veri' olarak türler arası niteliÄiyle yorumlanır. Alanlar arası entelektüel alıÅveriÅ ve aradaki eleÅtirel mesafenin düÅünceye dayalı sorgulatıcılıÄ, bilgi akıÅının çoÄulluÄundaki açıklık ve geçirgenliÄi dönüÅümdeki yeniden yorumlanabilir olma niteliÄi üzerinden bütünsel bir perspektife doÄru geniÅlemektedir. Bu kitap, klasik Åiirin kendikurgusu ve özerkliÄi içerisinde 19. yüzyıl Ä°stanbul'undaki mimari eserlerin hangi ipuçlarıyla yer aldıÄını ve nasıl anlatıldıÄını anlamaya çalıÅırken, dönemin mimarlıpı ile de iliÅki kurmaktadır. Böylece kent de bir yandan hakkındaki Åiir metinleriyle estetik nitelik kazanmakta, diÄer yandan da tarihsel olarak paylaÅılan bir kültür ortamı olmaktadır. Ä°stanbul'u görünür kılan mimari eserlerin Ä°stanbul ile ilgili Åiirler üzerinden okunması, mimarlık tarihi ile Åehir tarihini Divan Åiirinin en özgün metinlerinden sayılabilecek tarih manzumeleri ile buluÅturmaktadır. Görsel kültür verisi olarak mimarinin (söylemsel olmayan alan) yanına yazılı kültür verisi olarak tarih manzumelerini (söylemsel alan) almak, görünür olanla okunur olanı yan yana getirmektedir ki aralarında ki baÄlantı her açıdan sorgulanmaya deÄerdir. Her ikisi de içinde var oldukları zaman-toplumsallık-estetik bakımından kavranabilme geçiÅkenliÄine sahiptir. Her ikisinin sahip olduÄu imgeler ve anlamlar da hep yeniden üretilmeye açıktır. Bir kez daha vurgulamak gerekir ki tüm sanat ürünleri gibi edebi eserler de mimari eserler de- canlılıÄı her bakımdan devam eden aktif varlıklar olarak-tarih yazımına belirli doneler veren birer belge olma sıfatıyla kaynak niteliÄi taÅırlar. Böyle bir bakıŠaçısı, Osmanlı kültür tarihi okumalarına çoÄul bir derinlik katar. Divan Åiirikendi baÄlamı içinden yan baÄlamlara açılabilen çoÄul zenginliÄiyle yeniden deÄerlendirildiÄinde; temsil yönünün yanı sıra, sosyal hayatı nakleden tarafının da baÄlamsal boyutta kendi zamanının ürünü olma özelliÄinden geldiÄiÄ görülecektir. Nitelikli okur için bu Åiirleri her okuma, bir yeniden okuma ve dolayısıyla iÅlenmiÅ bilgiyi her okumadaki 'öznel hatırlayıÅ' da, sonsuz bir 'yeniden yaratma' imkanıdır.Stok Kodu:9786059712521Boyut:160-240Sayfa Sayısı:373Baskı:1Basım Tarihi:2016-10Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.