Mezheb Ä°mamlarının Cuma Namazı Hakkındaki GörüÅleri ve Delilleri
İndirimli Fiyat :
18,75
9786056917387
552897
https://www.mdallstore.com/mezheb-a-mamlara-na-n-cuma-namaza-hakka-ndaki-ga-ra-1-4a-leri-ve-delilleri
Mezheb Ä°mamlarının Cuma Namazı Hakkındaki GörüÅleri ve Delilleri
18.75
Ä°slâm'da namazlar içerisinde en müstesna yere sahip olanı, Cuma namazıdır. O, normal bir ibadet olma hüviyetinin yanında, mü'minlerin haftalık bayramıdır. Aralarındaki sevgi, kardeÅlik, ülfet ve muhabbet duygularını kuvvetlendirecek, gönüllerindeki Åefkat ve merhamet hislerini canlandıracak, kin ve düÅmanlık duygularını yok edecek en önemli vasıtalardan biridir. Bu namaz vesilesiyle bütün Müslümanlar haftada bir kez bir araya gelirler. Bu sayede birbirlerine sevgi ve kardeÅlik nazarıyla bakarlar. Kuvvetli olanları zayıflarına, zengin olanları fakirlerine yardım elini uzatır. Büyükleri küçüklerine karÅı Åefkat hisleriyle, küçükleri de büyüklerine saygı hisleriyle dolarlar. Bütün mü'minler bir tek Allah'ın kulları olduklarını hissederler ve böylece tevhid akideleri tazelenme imkânı bulur. Cuma günü namazdan önce okunan hutbeler; dinî, ilmî, ahlâkî, ailevî, sosyal, siyasî, askerî, kültürel, kısaca her hususta mü'minlerin bilinçlenmelerine ve aydınlanmalarına katkı saÄlar. Cuma namazı sadece cemaatle kılınması, hutbe okunması ve kazasının yapılamaması dıÅında diÄer namazlardan farkı bulunmayan bir ibadettir. Bununla birlikte mezheb imamları edâ edilen Cuma namazının sahih olması için birtakım Åartlar ileri sürmüÅlerdir. Meselâ, Hanefîler Cuma namazının edâsının sahih olması için devlet baÅkanı veya izin verdiÄi kimsenin kıldırmasını ve kılınacak yerleÅim biriminin Åehir statüsünde olmasını Åart koÅmuÅlardır. Mâlikîler, Åâfiîler ve Hanbelîlerin dâhil olduÄu cumhur ise Cuma namazının Kur'an ve Sünnet'te herhangi bir sıfatla takyid edilmeksizin mutlak olarak farz kılınmasından hareketle devlet baÅkanının kıldırmasını ve Cuma kılınacak yerleÅim biriminin Åehir statüsünde olmasını Åart saymamıÅtır. Fakat Mâlikîlerle Åâfiîler bir yerleÅim biriminde birden fazla camide Cuma kılınmayacaÄı görüÅünü ileri sürmüÅlerdir. Ayrıca bir kısım Mâlikîler Cuma namazının on iki kiÅiden az bir cemaatle; Åâfiîlerle Hanbelîler ise kırk kiÅiden azıyla Cuma kılınamayacaÄı görüÅünü ileri sürmüÅlerdir.
Elinizdeki eser mezheb imamlarının ileri sürdüÄü bu Åartları ve delillerinin tutarlı olup olmadıÄını ele almaktadır. Ayrıca bazı muasır yazarların Ä°slâmî devlet vasfını taÅımayan beldelerde Cuma namazı kılınıp kılınamayacaÄına dair görüÅlerini tartıÅmaktadır.
Elinizdeki eser mezheb imamlarının ileri sürdüÄü bu Åartları ve delillerinin tutarlı olup olmadıÄını ele almaktadır. Ayrıca bazı muasır yazarların Ä°slâmî devlet vasfını taÅımayan beldelerde Cuma namazı kılınıp kılınamayacaÄına dair görüÅlerini tartıÅmaktadır.
- Açıklama
- Ä°slâm'da namazlar içerisinde en müstesna yere sahip olanı, Cuma namazıdır. O, normal bir ibadet olma hüviyetinin yanında, mü'minlerin haftalık bayramıdır. Aralarındaki sevgi, kardeÅlik, ülfet ve muhabbet duygularını kuvvetlendirecek, gönüllerindeki Åefkat ve merhamet hislerini canlandıracak, kin ve düÅmanlık duygularını yok edecek en önemli vasıtalardan biridir. Bu namaz vesilesiyle bütün Müslümanlar haftada bir kez bir araya gelirler. Bu sayede birbirlerine sevgi ve kardeÅlik nazarıyla bakarlar. Kuvvetli olanları zayıflarına, zengin olanları fakirlerine yardım elini uzatır. Büyükleri küçüklerine karÅı Åefkat hisleriyle, küçükleri de büyüklerine saygı hisleriyle dolarlar. Bütün mü'minler bir tek Allah'ın kulları olduklarını hissederler ve böylece tevhid akideleri tazelenme imkânı bulur. Cuma günü namazdan önce okunan hutbeler; dinî, ilmî, ahlâkî, ailevî, sosyal, siyasî, askerî, kültürel, kısaca her hususta mü'minlerin bilinçlenmelerine ve aydınlanmalarına katkı saÄlar. Cuma namazı sadece cemaatle kılınması, hutbe okunması ve kazasının yapılamaması dıÅında diÄer namazlardan farkı bulunmayan bir ibadettir. Bununla birlikte mezheb imamları edâ edilen Cuma namazının sahih olması için birtakım Åartlar ileri sürmüÅlerdir. Meselâ, Hanefîler Cuma namazının edâsının sahih olması için devlet baÅkanı veya izin verdiÄi kimsenin kıldırmasını ve kılınacak yerleÅim biriminin Åehir statüsünde olmasını Åart koÅmuÅlardır. Mâlikîler, Åâfiîler ve Hanbelîlerin dâhil olduÄu cumhur ise Cuma namazının Kur'an ve Sünnet'te herhangi bir sıfatla takyid edilmeksizin mutlak olarak farz kılınmasından hareketle devlet baÅkanının kıldırmasını ve Cuma kılınacak yerleÅim biriminin Åehir statüsünde olmasını Åart saymamıÅtır. Fakat Mâlikîlerle Åâfiîler bir yerleÅim biriminde birden fazla camide Cuma kılınmayacaÄı görüÅünü ileri sürmüÅlerdir. Ayrıca bir kısım Mâlikîler Cuma namazının on iki kiÅiden az bir cemaatle; Åâfiîlerle Hanbelîler ise kırk kiÅiden azıyla Cuma kılınamayacaÄı görüÅünü ileri sürmüÅlerdir.
Elinizdeki eser mezheb imamlarının ileri sürdüÄü bu Åartları ve delillerinin tutarlı olup olmadıÄını ele almaktadır. Ayrıca bazı muasır yazarların Ä°slâmî devlet vasfını taÅımayan beldelerde Cuma namazı kılınıp kılınamayacaÄına dair görüÅlerini tartıÅmaktadır.Stok Kodu:9786056917387Boyut:135-210Sayfa Sayısı:272Baskı:1Basım Tarihi:2019-08Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.