Milletler ve Hükümdarlar TarihiTârîhu'l-ümem ve'l-mülûk (2 cilt)
Liste Fiyatı :
160,00
9786057931603
564375
https://www.mdallstore.com/milletler-ve-ha-1-4ka-1-4mdarlar-tarihi
Milletler ve Hükümdarlar Tarihi Târîhu'l-ümem ve'l-mülûk (2 cilt)
160.00
"Târîhu'r-rusül ve'l-mülûk veya Târîḫu'á¹-Ṭaberî adlarıyla da bilinir.
Müellif, tefsirini tamamladıÄı 290 (903) yılında yazmaya baÅlayıp 303
(915-16) yılında bitirdiÄi, kendisine "ebü'l-müerrihîn, Åeyhü'l-
müerrihîn" unvanlarını kazandıran eserinde yaratılıÅtan itibaren 302
(915) yılına kadarki olayları anlatır. Taberî, mukaddimede tarihi 'belirli
bir zamanda ve belirli bir mekândaki insan fiillerini ele alan ilim dalı'
Åeklinde tarif eder. Ardından haberleri bize ulaÅan peygamberlerin,
hükümdarların ve halifelerin tarihini, iktidar günlerindeki olayları
kısaca yazacaÄını söyleyerek kitabının konusunu belirler. Müellif,
hayatlarına dair bilgi verdiÄi kiÅiler hakkında ulaÅabildiÄi haberleri
yazmakla yetinmekte, bunlarla ilgili herhangi bir deÄerlendirme
yapmamaktadır. Aynı Åekilde naklettiÄi rivayetlerin doÄruluÄu
üzerinde fikir belirtmeksizin sorumluluÄu haberleri nakledenlere,
bunların kabul edilip edilmemesiyle ilgili kararı da okuyucuya
bırakmaktadır. Böylece Taberî, tefsirinin aksine Târîḫu'l-ümem'de -çok
istisnaî durumlar hariç- kendi görüŠve düÅüncelerine hemen hiç yer
vermemiÅtir. Ancak naklettiÄi haberlerin isnad zincirine dikkat etmiÅ
ve bu yönüyle temayüz etmiÅtir.
Mukaddimeden sonra Hz. Ãdem'le eserine baÅlayan Taberî, Tevrat'taki
sıraya göre nebî ve resullerin hayatlarıyla dönemlerindeki olayları
anlatır ve haklarındaki Kur'an âyetlerini tefsir eder. Peygamberlerin
çaÄdaÅları olan hükümdarlar, Ä°srâiloÄulları, Hz. Ãsâ'dan sonraki
Romalılar, onların Suriye'deki yönetimleri, bilhassa Fars hükümdarları
ve Araplarla münasebetleri, Yemen ve Irak'taki siyasî ve askerî
faaliyetleri, Câhiliye devri Arap tarihi ve nihayet Hz. Peygamberin
hayatı üzerinde durur.
İbn Miskeveyh, Ebü'l-Ferec İbnü'l-Cevzî, İzzeddin İbnü'l-Esîr, Ebü'l-Fidâ
İbn Kesîr ve İbn Haldûn gibi pek çok tarihçi eserlerinde Târîḫu'l-
ümem'i esas almıŠve çoÄu kere onu özetlemiÅtir. Ä°slâm dünyasında
içerik ve metot bakımından büyük ilgi gören Târîḫu'l-ümem'e birçok
tekmile ve zeyil yazılmıÅ, muhtasarları yapılmıÅtır. GeniÅ ve zengin bir
Cilt: Ä°plik dikiÅli, sert kapak tarih malzemesini ihtiva eden Târîḫu'l-ümem, gerek hicretin ilk üç
asrındaki tarih ve siyer âlimlerinin zamanımıza ulaÅmayan kitapları
gerekse daha sonraki tarih çalıÅmaları için çok deÄerli bir kaynak
niteliÄindedir."
Müellif, tefsirini tamamladıÄı 290 (903) yılında yazmaya baÅlayıp 303
(915-16) yılında bitirdiÄi, kendisine "ebü'l-müerrihîn, Åeyhü'l-
müerrihîn" unvanlarını kazandıran eserinde yaratılıÅtan itibaren 302
(915) yılına kadarki olayları anlatır. Taberî, mukaddimede tarihi 'belirli
bir zamanda ve belirli bir mekândaki insan fiillerini ele alan ilim dalı'
Åeklinde tarif eder. Ardından haberleri bize ulaÅan peygamberlerin,
hükümdarların ve halifelerin tarihini, iktidar günlerindeki olayları
kısaca yazacaÄını söyleyerek kitabının konusunu belirler. Müellif,
hayatlarına dair bilgi verdiÄi kiÅiler hakkında ulaÅabildiÄi haberleri
yazmakla yetinmekte, bunlarla ilgili herhangi bir deÄerlendirme
yapmamaktadır. Aynı Åekilde naklettiÄi rivayetlerin doÄruluÄu
üzerinde fikir belirtmeksizin sorumluluÄu haberleri nakledenlere,
bunların kabul edilip edilmemesiyle ilgili kararı da okuyucuya
bırakmaktadır. Böylece Taberî, tefsirinin aksine Târîḫu'l-ümem'de -çok
istisnaî durumlar hariç- kendi görüŠve düÅüncelerine hemen hiç yer
vermemiÅtir. Ancak naklettiÄi haberlerin isnad zincirine dikkat etmiÅ
ve bu yönüyle temayüz etmiÅtir.
Mukaddimeden sonra Hz. Ãdem'le eserine baÅlayan Taberî, Tevrat'taki
sıraya göre nebî ve resullerin hayatlarıyla dönemlerindeki olayları
anlatır ve haklarındaki Kur'an âyetlerini tefsir eder. Peygamberlerin
çaÄdaÅları olan hükümdarlar, Ä°srâiloÄulları, Hz. Ãsâ'dan sonraki
Romalılar, onların Suriye'deki yönetimleri, bilhassa Fars hükümdarları
ve Araplarla münasebetleri, Yemen ve Irak'taki siyasî ve askerî
faaliyetleri, Câhiliye devri Arap tarihi ve nihayet Hz. Peygamberin
hayatı üzerinde durur.
İbn Miskeveyh, Ebü'l-Ferec İbnü'l-Cevzî, İzzeddin İbnü'l-Esîr, Ebü'l-Fidâ
İbn Kesîr ve İbn Haldûn gibi pek çok tarihçi eserlerinde Târîḫu'l-
ümem'i esas almıŠve çoÄu kere onu özetlemiÅtir. Ä°slâm dünyasında
içerik ve metot bakımından büyük ilgi gören Târîḫu'l-ümem'e birçok
tekmile ve zeyil yazılmıÅ, muhtasarları yapılmıÅtır. GeniÅ ve zengin bir
Cilt: Ä°plik dikiÅli, sert kapak tarih malzemesini ihtiva eden Târîḫu'l-ümem, gerek hicretin ilk üç
asrındaki tarih ve siyer âlimlerinin zamanımıza ulaÅmayan kitapları
gerekse daha sonraki tarih çalıÅmaları için çok deÄerli bir kaynak
niteliÄindedir."
- Açıklama
- "Târîhu'r-rusül ve'l-mülûk veya Târîḫu'á¹-Ṭaberî adlarıyla da bilinir.
Müellif, tefsirini tamamladıÄı 290 (903) yılında yazmaya baÅlayıp 303
(915-16) yılında bitirdiÄi, kendisine "ebü'l-müerrihîn, Åeyhü'l-
müerrihîn" unvanlarını kazandıran eserinde yaratılıÅtan itibaren 302
(915) yılına kadarki olayları anlatır. Taberî, mukaddimede tarihi 'belirli
bir zamanda ve belirli bir mekândaki insan fiillerini ele alan ilim dalı'
Åeklinde tarif eder. Ardından haberleri bize ulaÅan peygamberlerin,
hükümdarların ve halifelerin tarihini, iktidar günlerindeki olayları
kısaca yazacaÄını söyleyerek kitabının konusunu belirler. Müellif,
hayatlarına dair bilgi verdiÄi kiÅiler hakkında ulaÅabildiÄi haberleri
yazmakla yetinmekte, bunlarla ilgili herhangi bir deÄerlendirme
yapmamaktadır. Aynı Åekilde naklettiÄi rivayetlerin doÄruluÄu
üzerinde fikir belirtmeksizin sorumluluÄu haberleri nakledenlere,
bunların kabul edilip edilmemesiyle ilgili kararı da okuyucuya
bırakmaktadır. Böylece Taberî, tefsirinin aksine Târîḫu'l-ümem'de -çok
istisnaî durumlar hariç- kendi görüŠve düÅüncelerine hemen hiç yer
vermemiÅtir. Ancak naklettiÄi haberlerin isnad zincirine dikkat etmiÅ
ve bu yönüyle temayüz etmiÅtir.
Mukaddimeden sonra Hz. Ãdem'le eserine baÅlayan Taberî, Tevrat'taki
sıraya göre nebî ve resullerin hayatlarıyla dönemlerindeki olayları
anlatır ve haklarındaki Kur'an âyetlerini tefsir eder. Peygamberlerin
çaÄdaÅları olan hükümdarlar, Ä°srâiloÄulları, Hz. Ãsâ'dan sonraki
Romalılar, onların Suriye'deki yönetimleri, bilhassa Fars hükümdarları
ve Araplarla münasebetleri, Yemen ve Irak'taki siyasî ve askerî
faaliyetleri, Câhiliye devri Arap tarihi ve nihayet Hz. Peygamberin
hayatı üzerinde durur.
İbn Miskeveyh, Ebü'l-Ferec İbnü'l-Cevzî, İzzeddin İbnü'l-Esîr, Ebü'l-Fidâ
İbn Kesîr ve İbn Haldûn gibi pek çok tarihçi eserlerinde Târîḫu'l-
ümem'i esas almıŠve çoÄu kere onu özetlemiÅtir. Ä°slâm dünyasında
içerik ve metot bakımından büyük ilgi gören Târîḫu'l-ümem'e birçok
tekmile ve zeyil yazılmıÅ, muhtasarları yapılmıÅtır. GeniÅ ve zengin bir
Cilt: Ä°plik dikiÅli, sert kapak tarih malzemesini ihtiva eden Târîḫu'l-ümem, gerek hicretin ilk üç
asrındaki tarih ve siyer âlimlerinin zamanımıza ulaÅmayan kitapları
gerekse daha sonraki tarih çalıÅmaları için çok deÄerli bir kaynak
niteliÄindedir."Stok Kodu:9786057931603Boyut:135-210Sayfa Sayısı:1272Baskı:1Basım Tarihi:2019-12Çeviren:Zâkir Kadirî UganKapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.