9786052133828
557418
https://www.mdallstore.com/monadoloji-ve-sosyoloji
Monadoloji ve Sosyoloji
15.00
Toplum ve birey: Hangisi ötekini yaratır, biçimlendirir, dönüÅtürür? Toplum bir deÄiÅmezlik hedefiyle bireyi var eder, ancak onu var etmek suretiyle kendi bünyesine deÄiÅimin tohumlarını eker. Toplum bireyi yaratır ama ona sahip olmayı baÅaramaz. Tarde'a göre, "Toplum herkesin tek tek ve karÅılıklı olarak birbirine sahip olmasıdır." O halde toplum, yekpare bir yapı deÄil, ayrı olanlardan oluÅan bir toplamdır. Tarde'ın düÅüncesinde birey toplumun emrinde edilgen bir unsur deÄil, onun öznesi ve devindirici gücüdür. Toplumsal kitle tarafından çekiÅtirilen, sürüklenen basit bir bileÅen deÄil, sayısız yol ve yöntemle toplumu peÅinden sürükleyen açık ve gizli bir aktördür. Bir baÅka ifadeyle Tarde, birliÄi ve benzerliÄi deÄil, çokluÄu ve farklılıÄı merkeze koyar.
Tarde birey ve toplum anlayıÅını, Leibniz'in bireysel monadlarından esinlenerek kurmuÅtur. Monadlara hâkim olan baÄımsızlık ruhu, Tarde'ın bireylerini kuÅatır; böylece onlar durmadan kıpırdar, kaynaÅır, uçuÅur, ele avuca sıÄmazlar. Tarde'ın bireyi baÅlı baÅına bir toplumdur; duygularının, düÅüncelerinin, eÄilimlerinin, inançlarının ve isteklerinin bir toplamıdır; bunların her biri ve hepsi bireyi peÅinden sürükler, tıpkı bireyin de toplumu peÅinden sürüklemesi gibi. Fakat Tarde'ın bireyi baÄımsızlık itkisiyle hareket etmekle birlikte, öteki bireyler olmadan, onlarla etkileÅime girmeden, alıÅveriÅ etmeden varlıÄını ortaya koyamaz. BaÄımsızlıkla hareket eder fakat yan yana gelmekten kaçamaz. Ä°Åte onların bu yan yanalıÄına uzaktan bakıp "toplum" diyoruz.
Tarde birey ve toplum anlayıÅını, Leibniz'in bireysel monadlarından esinlenerek kurmuÅtur. Monadlara hâkim olan baÄımsızlık ruhu, Tarde'ın bireylerini kuÅatır; böylece onlar durmadan kıpırdar, kaynaÅır, uçuÅur, ele avuca sıÄmazlar. Tarde'ın bireyi baÅlı baÅına bir toplumdur; duygularının, düÅüncelerinin, eÄilimlerinin, inançlarının ve isteklerinin bir toplamıdır; bunların her biri ve hepsi bireyi peÅinden sürükler, tıpkı bireyin de toplumu peÅinden sürüklemesi gibi. Fakat Tarde'ın bireyi baÄımsızlık itkisiyle hareket etmekle birlikte, öteki bireyler olmadan, onlarla etkileÅime girmeden, alıÅveriÅ etmeden varlıÄını ortaya koyamaz. BaÄımsızlıkla hareket eder fakat yan yana gelmekten kaçamaz. Ä°Åte onların bu yan yanalıÄına uzaktan bakıp "toplum" diyoruz.
- Açıklama
- Toplum ve birey: Hangisi ötekini yaratır, biçimlendirir, dönüÅtürür? Toplum bir deÄiÅmezlik hedefiyle bireyi var eder, ancak onu var etmek suretiyle kendi bünyesine deÄiÅimin tohumlarını eker. Toplum bireyi yaratır ama ona sahip olmayı baÅaramaz. Tarde'a göre, "Toplum herkesin tek tek ve karÅılıklı olarak birbirine sahip olmasıdır." O halde toplum, yekpare bir yapı deÄil, ayrı olanlardan oluÅan bir toplamdır. Tarde'ın düÅüncesinde birey toplumun emrinde edilgen bir unsur deÄil, onun öznesi ve devindirici gücüdür. Toplumsal kitle tarafından çekiÅtirilen, sürüklenen basit bir bileÅen deÄil, sayısız yol ve yöntemle toplumu peÅinden sürükleyen açık ve gizli bir aktördür. Bir baÅka ifadeyle Tarde, birliÄi ve benzerliÄi deÄil, çokluÄu ve farklılıÄı merkeze koyar.
Tarde birey ve toplum anlayıÅını, Leibniz'in bireysel monadlarından esinlenerek kurmuÅtur. Monadlara hâkim olan baÄımsızlık ruhu, Tarde'ın bireylerini kuÅatır; böylece onlar durmadan kıpırdar, kaynaÅır, uçuÅur, ele avuca sıÄmazlar. Tarde'ın bireyi baÅlı baÅına bir toplumdur; duygularının, düÅüncelerinin, eÄilimlerinin, inançlarının ve isteklerinin bir toplamıdır; bunların her biri ve hepsi bireyi peÅinden sürükler, tıpkı bireyin de toplumu peÅinden sürüklemesi gibi. Fakat Tarde'ın bireyi baÄımsızlık itkisiyle hareket etmekle birlikte, öteki bireyler olmadan, onlarla etkileÅime girmeden, alıÅveriÅ etmeden varlıÄını ortaya koyamaz. BaÄımsızlıkla hareket eder fakat yan yana gelmekten kaçamaz. Ä°Åte onların bu yan yanalıÄına uzaktan bakıp "toplum" diyoruz.Stok Kodu:9786052133828Boyut:135-210Sayfa Sayısı:80Baskı:1Basım Tarihi:2019-10Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.