9786059279222
554580
https://www.mdallstore.com/necip-faza-la-n-a-ilesi
Necip Fazıl'ın Ãilesi
13.50
Ãile'yi ve Bir Adam Yaratmak oyununu birlikte düÅünüyorum. Ãstad'ın hayatının en önemli dönemecini simgeleyen, tespit, teÅrih ve tasni eden bu iki eser, müthiÅ biçimde aklımı kurcalıyor. Ãstad neler yaÅamıÅ, neler hissetmiÅ, hangi badirelerden geçmiÅ, hangi vartaları atlatmıÅ; Åiirden bunları devÅirmeÄe çalıÅıyorum. Cüce Åair ve büyük sanatkâr kavramları kafamda dönüp duruyor. Bir tek mısraı bütün bir Türk Åiirini kurtaracak kadar büyük bir Åair olarak anılmakta iken daha, daha, daha büyük bir sanatkârlıÄa niçin ve nasıl soyunduÄunu anlamaya çalıÅıyorum. Bu büyük sanatkârlıÄı kavramaya cehdediyorum.
Elimin altında kütüphane filan yok. Bu anlamda tamamen özgürüm. Bir Åeyler yazacaksam, bu, tamamen algılarımla olacak. Elimde Ãile metni var ve daha baÅka Åiirler... Belki birkaç dergi, birkaç kitap... Ãzgürüm, diyorum, çünkü zihnimi dıÅardan hiçbir Åey yönlendirmiyor. Ama yaÅadıÄım bir dünya var. Etrafımı saran bir dar boÄaz var. Penceremden bakınca gördüÄüm karla kaplı boÄaz deÄil bu; düÅündükçe üzerime abanan bir sosyal ortam. Bir tarih, bir coÄrafya, bir edebiyat, bir siyasa, bir kültür ve hatta bir dünya... Sakarya Åiirinde "Nerede kardeÅlerin, cömert Nil, yeÅil Tuna?" diye sorduÄuna göre Åair, dünya ölçeÄinde bir algımın olması gerekiyor. Ãile'yi sadece Necip Fazıl'ın bir macerası olarak deÄil, bir toplumun macerası olarak algılamaya baÅlıyorum. Sezai Karakoç'un Tahanın Kitabı'nı ve Ä°smet Ãzel'in Amentü Åiirini de Ãile'nin yanına koyuyorum. Birine bakarak diÄerini, diÄerine bakarak öbürünü anlamlandırmaya çalıÅıyorum. Bana öyle geliyor ki bozulmamıŠdaÄlardan, daÄ pınarlarından beslene beslene kendine gelen Taha, kendisini olgunlaÅtıran çilesini çeke çeke amentüsüne doÄru yol alıyordu.
Elimin altında kütüphane filan yok. Bu anlamda tamamen özgürüm. Bir Åeyler yazacaksam, bu, tamamen algılarımla olacak. Elimde Ãile metni var ve daha baÅka Åiirler... Belki birkaç dergi, birkaç kitap... Ãzgürüm, diyorum, çünkü zihnimi dıÅardan hiçbir Åey yönlendirmiyor. Ama yaÅadıÄım bir dünya var. Etrafımı saran bir dar boÄaz var. Penceremden bakınca gördüÄüm karla kaplı boÄaz deÄil bu; düÅündükçe üzerime abanan bir sosyal ortam. Bir tarih, bir coÄrafya, bir edebiyat, bir siyasa, bir kültür ve hatta bir dünya... Sakarya Åiirinde "Nerede kardeÅlerin, cömert Nil, yeÅil Tuna?" diye sorduÄuna göre Åair, dünya ölçeÄinde bir algımın olması gerekiyor. Ãile'yi sadece Necip Fazıl'ın bir macerası olarak deÄil, bir toplumun macerası olarak algılamaya baÅlıyorum. Sezai Karakoç'un Tahanın Kitabı'nı ve Ä°smet Ãzel'in Amentü Åiirini de Ãile'nin yanına koyuyorum. Birine bakarak diÄerini, diÄerine bakarak öbürünü anlamlandırmaya çalıÅıyorum. Bana öyle geliyor ki bozulmamıŠdaÄlardan, daÄ pınarlarından beslene beslene kendine gelen Taha, kendisini olgunlaÅtıran çilesini çeke çeke amentüsüne doÄru yol alıyordu.
- Açıklama
- Ãile'yi ve Bir Adam Yaratmak oyununu birlikte düÅünüyorum. Ãstad'ın hayatının en önemli dönemecini simgeleyen, tespit, teÅrih ve tasni eden bu iki eser, müthiÅ biçimde aklımı kurcalıyor. Ãstad neler yaÅamıÅ, neler hissetmiÅ, hangi badirelerden geçmiÅ, hangi vartaları atlatmıÅ; Åiirden bunları devÅirmeÄe çalıÅıyorum. Cüce Åair ve büyük sanatkâr kavramları kafamda dönüp duruyor. Bir tek mısraı bütün bir Türk Åiirini kurtaracak kadar büyük bir Åair olarak anılmakta iken daha, daha, daha büyük bir sanatkârlıÄa niçin ve nasıl soyunduÄunu anlamaya çalıÅıyorum. Bu büyük sanatkârlıÄı kavramaya cehdediyorum.
Elimin altında kütüphane filan yok. Bu anlamda tamamen özgürüm. Bir Åeyler yazacaksam, bu, tamamen algılarımla olacak. Elimde Ãile metni var ve daha baÅka Åiirler... Belki birkaç dergi, birkaç kitap... Ãzgürüm, diyorum, çünkü zihnimi dıÅardan hiçbir Åey yönlendirmiyor. Ama yaÅadıÄım bir dünya var. Etrafımı saran bir dar boÄaz var. Penceremden bakınca gördüÄüm karla kaplı boÄaz deÄil bu; düÅündükçe üzerime abanan bir sosyal ortam. Bir tarih, bir coÄrafya, bir edebiyat, bir siyasa, bir kültür ve hatta bir dünya... Sakarya Åiirinde "Nerede kardeÅlerin, cömert Nil, yeÅil Tuna?" diye sorduÄuna göre Åair, dünya ölçeÄinde bir algımın olması gerekiyor. Ãile'yi sadece Necip Fazıl'ın bir macerası olarak deÄil, bir toplumun macerası olarak algılamaya baÅlıyorum. Sezai Karakoç'un Tahanın Kitabı'nı ve Ä°smet Ãzel'in Amentü Åiirini de Ãile'nin yanına koyuyorum. Birine bakarak diÄerini, diÄerine bakarak öbürünü anlamlandırmaya çalıÅıyorum. Bana öyle geliyor ki bozulmamıŠdaÄlardan, daÄ pınarlarından beslene beslene kendine gelen Taha, kendisini olgunlaÅtıran çilesini çeke çeke amentüsüne doÄru yol alıyordu.Stok Kodu:9786059279222Boyut:130-210Sayfa Sayısı:134Baskı:1Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.