9786055222789
556383
https://www.mdallstore.com/osmanla-da-1-4a-a-1-4ncesi
Osmanlı DüÅüncesi
50.25
"Neden Osmanlı düÅüncesi çalıÅıyoruz?" sorusuyla baÅlamak istiyorum. Biliyoruz ki
Türkiye'de Osmanlı'nın ilmî birikimiyle -sebepleri ne olursa olsun- bir türlü
aÅamadıÄımız düÅünsel bir kopukluk var. Bunu aÅamamamızın nedeninin teÅhisi doÄru
yapamamamız olduÄu kanaatindeyim. Osmanlı, kendisinden öncesiyle kesintisiz bir
süreklilik taÅır. Ancak son yüzyılda Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Osmanlı'nın diÄer
mirasçısı olan devletlere baktıÄımızda, böyle bir süreklilik göremiyoruz. Bu çok ciddi
probleme en azından kendi açımızdan bakalım. Bizler üniversite mensubuyuz.
Ãniversite ilimle uÄraÅır. Burada ilmî bir süreklilik var mı diye baktıÄımızda aslında bir
süreklilik göremiyoruz.
Ä°lginç bir biçimde modernitenin getirdiÄi bir problem var. Modernite esasen Batı'da
evrilip geliÅen bir Åey olduÄu için, Batı dıÅındaki toplumlara bu geleneklerinden bir an
önce kurtulma ve Batı gibi olma psikolojisini bir Åekilde kabul ettirdi. Batı bu tavrı
eÄitimden sanata, edebiyata, her alanda bir politika haline getirdi ve "Aslında sizde bir
Åey yoktu veya varsa da tarihte geçmiÅ zamanlarda bir yerlerdeydi, yoksa zaten bu
hale gelmezdiniz." psikolojisini yayarak bizi de buna ikna etti. Biz de aÅaÄı yukarı
yüzyılı aÅkın bir zamandır kendi tarihimizi ve kültürümüzü bu Åekilde görüyoruz.
Türkiye'de Osmanlı'nın ilmî birikimiyle -sebepleri ne olursa olsun- bir türlü
aÅamadıÄımız düÅünsel bir kopukluk var. Bunu aÅamamamızın nedeninin teÅhisi doÄru
yapamamamız olduÄu kanaatindeyim. Osmanlı, kendisinden öncesiyle kesintisiz bir
süreklilik taÅır. Ancak son yüzyılda Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Osmanlı'nın diÄer
mirasçısı olan devletlere baktıÄımızda, böyle bir süreklilik göremiyoruz. Bu çok ciddi
probleme en azından kendi açımızdan bakalım. Bizler üniversite mensubuyuz.
Ãniversite ilimle uÄraÅır. Burada ilmî bir süreklilik var mı diye baktıÄımızda aslında bir
süreklilik göremiyoruz.
Ä°lginç bir biçimde modernitenin getirdiÄi bir problem var. Modernite esasen Batı'da
evrilip geliÅen bir Åey olduÄu için, Batı dıÅındaki toplumlara bu geleneklerinden bir an
önce kurtulma ve Batı gibi olma psikolojisini bir Åekilde kabul ettirdi. Batı bu tavrı
eÄitimden sanata, edebiyata, her alanda bir politika haline getirdi ve "Aslında sizde bir
Åey yoktu veya varsa da tarihte geçmiÅ zamanlarda bir yerlerdeydi, yoksa zaten bu
hale gelmezdiniz." psikolojisini yayarak bizi de buna ikna etti. Biz de aÅaÄı yukarı
yüzyılı aÅkın bir zamandır kendi tarihimizi ve kültürümüzü bu Åekilde görüyoruz.
- Açıklama
- "Neden Osmanlı düÅüncesi çalıÅıyoruz?" sorusuyla baÅlamak istiyorum. Biliyoruz ki
Türkiye'de Osmanlı'nın ilmî birikimiyle -sebepleri ne olursa olsun- bir türlü
aÅamadıÄımız düÅünsel bir kopukluk var. Bunu aÅamamamızın nedeninin teÅhisi doÄru
yapamamamız olduÄu kanaatindeyim. Osmanlı, kendisinden öncesiyle kesintisiz bir
süreklilik taÅır. Ancak son yüzyılda Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve Osmanlı'nın diÄer
mirasçısı olan devletlere baktıÄımızda, böyle bir süreklilik göremiyoruz. Bu çok ciddi
probleme en azından kendi açımızdan bakalım. Bizler üniversite mensubuyuz.
Ãniversite ilimle uÄraÅır. Burada ilmî bir süreklilik var mı diye baktıÄımızda aslında bir
süreklilik göremiyoruz.
Ä°lginç bir biçimde modernitenin getirdiÄi bir problem var. Modernite esasen Batı'da
evrilip geliÅen bir Åey olduÄu için, Batı dıÅındaki toplumlara bu geleneklerinden bir an
önce kurtulma ve Batı gibi olma psikolojisini bir Åekilde kabul ettirdi. Batı bu tavrı
eÄitimden sanata, edebiyata, her alanda bir politika haline getirdi ve "Aslında sizde bir
Åey yoktu veya varsa da tarihte geçmiÅ zamanlarda bir yerlerdeydi, yoksa zaten bu
hale gelmezdiniz." psikolojisini yayarak bizi de buna ikna etti. Biz de aÅaÄı yukarı
yüzyılı aÅkın bir zamandır kendi tarihimizi ve kültürümüzü bu Åekilde görüyoruz.Stok Kodu:9786055222789Boyut:135-210Sayfa Sayısı:768Baskı:1Basım Tarihi:2019-09Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.