Rus DüÅüncesi BaÄlamında F. M. Dostoyevski'de YabancılaÅma Olgusu
İndirimli Fiyat :
45,00
9786057547439
562433
https://www.mdallstore.com/rus-da-1-4a-a-1-4ncesi-baa-lama-nda-f-m-dostoyevskide-yabanca-laa-ma-olgusu
Rus DüÅüncesi BaÄlamında F. M. Dostoyevski'de YabancılaÅma Olgusu
45.00
"Yabancı ne demektir bilmiyorsunuz daha galiba? Onu bana sorun da anlatayım size."
Yeryüzüne ceza çekmek için gönderildiÄine inanılan insan, Tanrı'dan ayrı düÅtüÄü yeni yoluna uzun bir
yürüyüÅle baÅlar. Bu uzun yürüyüÅte hiç Åüphesiz insanın varoluÅsal yoldaÅı ise yabancılaÅmadır. Ãyle ki
insan ve yabancılaÅma arasındaki bu kadim iliÅkinin somut görünümleri, tarih boyunca edebî metinlere de
akseder. Peki, Dostoyevski'nin yapıtları yahut Dostoyevski'yi yabancılaÅma olgusu ile yan yana
getirmemize imkân saÄlayan sebepler nelerdir? Dostoyevski! Ãünkü "Ãnümde, ya dünya yok olacak ya
da sen çaysız kalacaksın diye iki seçenek olsa, ben çay içmeyi tercih ederim" sözleriyle irrasyonel bir
baÅkaldırıya giriÅen yeraltı adamının yaratıcısı olan Dostoyevski, tam da insanın yabancılaÅmayla yoldaÅ
olduÄu yürüyüŠyolunun ıÅıklarının peÅindedir. Tanrı'yla birleÅme veya Tanrı'dan uzaklaÅma yoludur onun
için hem insanın yürüyüÅünün anlamı, hem de yabancılaÅmanın dünü ve bugünü! Bu çalıÅma için
Dostoyevski'yi anlamlı ve önemli kılan bir diÄer açı ise yazarın yabancılaÅma olgusunu pek çok boyutu ile
bir bütün olarak ele almaya olanak tanıyan çok yönlülüÄüdür. Elinizdeki kitapta yabancılaÅma olgusu bu
çok yönlülük çerçevesinde hem Dostoyevski'nin "insanın sırrını" aramaya adadıÄı yaratıcılıÄı ve dünya
görüÅü, hem de 19 yüzyıl Rusya'sının bir bireyi olarak Dostoyevski çerçevesinde Rusya ve Batı Avrupa
ekseninde Rus düÅüncesi baÄlamında sosyo-tarihsel incelemeyle deÄerlendirilmiÅtir. Böylece
Dostoyevski'nin bir birey olarak yabancılaÅma olgusu ile yürüyüÅünün yanı sıra yazarın kına çiçeÄi
saksısından mutlu olan DevuÅkin'ini, materyalizme karÅı irrasyonel varoluÅ iddiası ile sahneye çıkan
Yeraltı Adamı, Ecinliler çaÄının "Tanrı yoksa her Åey mubahtır" iddiasına varan kahramanları ve
prototipleri ile Rusya'nın Slavcı, Batıcı, devrimci, materyalist, halkçı olmak üzere farklı düÅünce akımları
çerçevesinde yabancılaÅma ile olan yolculuÄuna tanıklık etmek amaçlanmıÅ, yabancılaÅma ile özdeÅ
görülen tanrı insancılık ile insan tanrıcılık yoluna ıÅık tutmaya çalıÅmıÅtır. Tarihsel olarak bakıldıÄında 20
yüzyılın baÅında Rusya'da gerçekleÅen Ekim Devrimi ile Dostoyevski'nin arzularının deÄil kehanetlerinin
gerçekleÅtiÄi görülür: Ä°nsan tanrıcılık ile tanrı insancılık mücadelesini insan tanrıcılık kazanır. Ne var ki
insanın kadim yürüyüÅü henüz sonlanmamıÅtır! Ve her sonun bir baÅlangıcı vardır. Bu yürüyüÅün bir
bölümünü ele aldıÄımız çalıÅmamızda insanın yoldaÅı olan yabancılaÅmanın dehlizlerinde dolaÅırken keyif
alınması dileÄiyle!
Yeryüzüne ceza çekmek için gönderildiÄine inanılan insan, Tanrı'dan ayrı düÅtüÄü yeni yoluna uzun bir
yürüyüÅle baÅlar. Bu uzun yürüyüÅte hiç Åüphesiz insanın varoluÅsal yoldaÅı ise yabancılaÅmadır. Ãyle ki
insan ve yabancılaÅma arasındaki bu kadim iliÅkinin somut görünümleri, tarih boyunca edebî metinlere de
akseder. Peki, Dostoyevski'nin yapıtları yahut Dostoyevski'yi yabancılaÅma olgusu ile yan yana
getirmemize imkân saÄlayan sebepler nelerdir? Dostoyevski! Ãünkü "Ãnümde, ya dünya yok olacak ya
da sen çaysız kalacaksın diye iki seçenek olsa, ben çay içmeyi tercih ederim" sözleriyle irrasyonel bir
baÅkaldırıya giriÅen yeraltı adamının yaratıcısı olan Dostoyevski, tam da insanın yabancılaÅmayla yoldaÅ
olduÄu yürüyüŠyolunun ıÅıklarının peÅindedir. Tanrı'yla birleÅme veya Tanrı'dan uzaklaÅma yoludur onun
için hem insanın yürüyüÅünün anlamı, hem de yabancılaÅmanın dünü ve bugünü! Bu çalıÅma için
Dostoyevski'yi anlamlı ve önemli kılan bir diÄer açı ise yazarın yabancılaÅma olgusunu pek çok boyutu ile
bir bütün olarak ele almaya olanak tanıyan çok yönlülüÄüdür. Elinizdeki kitapta yabancılaÅma olgusu bu
çok yönlülük çerçevesinde hem Dostoyevski'nin "insanın sırrını" aramaya adadıÄı yaratıcılıÄı ve dünya
görüÅü, hem de 19 yüzyıl Rusya'sının bir bireyi olarak Dostoyevski çerçevesinde Rusya ve Batı Avrupa
ekseninde Rus düÅüncesi baÄlamında sosyo-tarihsel incelemeyle deÄerlendirilmiÅtir. Böylece
Dostoyevski'nin bir birey olarak yabancılaÅma olgusu ile yürüyüÅünün yanı sıra yazarın kına çiçeÄi
saksısından mutlu olan DevuÅkin'ini, materyalizme karÅı irrasyonel varoluÅ iddiası ile sahneye çıkan
Yeraltı Adamı, Ecinliler çaÄının "Tanrı yoksa her Åey mubahtır" iddiasına varan kahramanları ve
prototipleri ile Rusya'nın Slavcı, Batıcı, devrimci, materyalist, halkçı olmak üzere farklı düÅünce akımları
çerçevesinde yabancılaÅma ile olan yolculuÄuna tanıklık etmek amaçlanmıÅ, yabancılaÅma ile özdeÅ
görülen tanrı insancılık ile insan tanrıcılık yoluna ıÅık tutmaya çalıÅmıÅtır. Tarihsel olarak bakıldıÄında 20
yüzyılın baÅında Rusya'da gerçekleÅen Ekim Devrimi ile Dostoyevski'nin arzularının deÄil kehanetlerinin
gerçekleÅtiÄi görülür: Ä°nsan tanrıcılık ile tanrı insancılık mücadelesini insan tanrıcılık kazanır. Ne var ki
insanın kadim yürüyüÅü henüz sonlanmamıÅtır! Ve her sonun bir baÅlangıcı vardır. Bu yürüyüÅün bir
bölümünü ele aldıÄımız çalıÅmamızda insanın yoldaÅı olan yabancılaÅmanın dehlizlerinde dolaÅırken keyif
alınması dileÄiyle!
- Açıklama
- "Yabancı ne demektir bilmiyorsunuz daha galiba? Onu bana sorun da anlatayım size."
Yeryüzüne ceza çekmek için gönderildiÄine inanılan insan, Tanrı'dan ayrı düÅtüÄü yeni yoluna uzun bir
yürüyüÅle baÅlar. Bu uzun yürüyüÅte hiç Åüphesiz insanın varoluÅsal yoldaÅı ise yabancılaÅmadır. Ãyle ki
insan ve yabancılaÅma arasındaki bu kadim iliÅkinin somut görünümleri, tarih boyunca edebî metinlere de
akseder. Peki, Dostoyevski'nin yapıtları yahut Dostoyevski'yi yabancılaÅma olgusu ile yan yana
getirmemize imkân saÄlayan sebepler nelerdir? Dostoyevski! Ãünkü "Ãnümde, ya dünya yok olacak ya
da sen çaysız kalacaksın diye iki seçenek olsa, ben çay içmeyi tercih ederim" sözleriyle irrasyonel bir
baÅkaldırıya giriÅen yeraltı adamının yaratıcısı olan Dostoyevski, tam da insanın yabancılaÅmayla yoldaÅ
olduÄu yürüyüŠyolunun ıÅıklarının peÅindedir. Tanrı'yla birleÅme veya Tanrı'dan uzaklaÅma yoludur onun
için hem insanın yürüyüÅünün anlamı, hem de yabancılaÅmanın dünü ve bugünü! Bu çalıÅma için
Dostoyevski'yi anlamlı ve önemli kılan bir diÄer açı ise yazarın yabancılaÅma olgusunu pek çok boyutu ile
bir bütün olarak ele almaya olanak tanıyan çok yönlülüÄüdür. Elinizdeki kitapta yabancılaÅma olgusu bu
çok yönlülük çerçevesinde hem Dostoyevski'nin "insanın sırrını" aramaya adadıÄı yaratıcılıÄı ve dünya
görüÅü, hem de 19 yüzyıl Rusya'sının bir bireyi olarak Dostoyevski çerçevesinde Rusya ve Batı Avrupa
ekseninde Rus düÅüncesi baÄlamında sosyo-tarihsel incelemeyle deÄerlendirilmiÅtir. Böylece
Dostoyevski'nin bir birey olarak yabancılaÅma olgusu ile yürüyüÅünün yanı sıra yazarın kına çiçeÄi
saksısından mutlu olan DevuÅkin'ini, materyalizme karÅı irrasyonel varoluÅ iddiası ile sahneye çıkan
Yeraltı Adamı, Ecinliler çaÄının "Tanrı yoksa her Åey mubahtır" iddiasına varan kahramanları ve
prototipleri ile Rusya'nın Slavcı, Batıcı, devrimci, materyalist, halkçı olmak üzere farklı düÅünce akımları
çerçevesinde yabancılaÅma ile olan yolculuÄuna tanıklık etmek amaçlanmıÅ, yabancılaÅma ile özdeÅ
görülen tanrı insancılık ile insan tanrıcılık yoluna ıÅık tutmaya çalıÅmıÅtır. Tarihsel olarak bakıldıÄında 20
yüzyılın baÅında Rusya'da gerçekleÅen Ekim Devrimi ile Dostoyevski'nin arzularının deÄil kehanetlerinin
gerçekleÅtiÄi görülür: Ä°nsan tanrıcılık ile tanrı insancılık mücadelesini insan tanrıcılık kazanır. Ne var ki
insanın kadim yürüyüÅü henüz sonlanmamıÅtır! Ve her sonun bir baÅlangıcı vardır. Bu yürüyüÅün bir
bölümünü ele aldıÄımız çalıÅmamızda insanın yoldaÅı olan yabancılaÅmanın dehlizlerinde dolaÅırken keyif
alınması dileÄiyle!Stok Kodu:9786057547439Boyut:135-210Sayfa Sayısı:528Baskı:1Basım Tarihi:2019-11Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.