- Anasayfa
- >
- Müzik
- >
- Müzisyenler
Türk MüziÄi Keman Ä°cracılıÄında Ekol OlmuÅ Ä°ki Usta Ä°cracı: Haydar Tatlıyay ve Sadi IÅılay
İndirimli Fiyat :
44,00
9786057809964
557404
https://www.mdallstore.com/ta-1-4rk-ma-1-4zia-i-keman-a-craca-la-a-a-nda-ekol-olmua-a-ki-usta-a-craca-haydar-tatla-yay-ve-sadi-ia-a-lay
Türk MüziÄi Keman Ä°cracılıÄında Ekol OlmuÅ Ä°ki Usta Ä°cracı: Haydar Tatlıyay ve Sadi IÅılay
44.00
Türk müziÄi 20. yüzyıla kadar meÅk adı verilen öÄretim yöntemi ile öÄretilmiÅ ve aktarılmıÅtır (HatipoÄlu, 2017, 5). Bir nevi öÄrencinin, hocanın icrasını taklit ederek eseri ezbere alma yöntemi olan meÅk sisteminde zamanla öÄrenim ve öÄretim süreci içerisinde bazı aksaklıklar meydana geldiÄi görülmüÅtür. "Bu kusurların en erken farkına varılanı ve özellikle 19. yüzyıl sonlarından itibaren sıkça dile getirileni eser kayıplarıyla ilgilidir" (Behar, 2012, 161). "Bir diÄeri ise; meÅk repertuvar öÄrenimiyle teknik öÄrenimi ayırt etmez" (Behar, 2012, 172) Åeklinde ifade edilmektedir. Genelde ve özelde ortaya çıkan bu aksaklıkları gider mek için Türk müziÄi eÄitimine yönelik kaynak oluÅturma ihtiyacı doÄmuÅtur. Türk müziÄi keman eÄitimindeki oluÅturulan kaynaklara baktıÄımızda mevcut kaynakların azlıÄı göze çarpmaktadır.
Türk müziÄi keman icracılıÄında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi IÅılay'ın keman icra tavırlarının öÄretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaÅılan ses kayıtlarında kullanmıŠoldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmıŠoldukları süslemeler, tartım deÄiÅikliÄi ile yapmıŠoldukları süslemeler, kullanmıŠoldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmıŠve bu ses kayıtlarına barkod oluÅturarak okurlara sunulmuÅtur. Bu sayede notaya aktarılmıŠicralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eÅlik edilebilecek.
Türk müziÄi keman icracılıÄında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi IÅılay'ın keman icra tavırlarının öÄretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaÅılan ses kayıtlarında kullanmıŠoldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmıŠoldukları süslemeler, tartım deÄiÅikliÄi ile yapmıŠoldukları süslemeler, kullanmıŠoldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmıŠve bu ses kayıtlarına barkod oluÅturarak okurlara sunulmuÅtur. Bu sayede notaya aktarılmıŠicralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eÅlik edilebilecek.
- Açıklama
- Türk müziÄi 20. yüzyıla kadar meÅk adı verilen öÄretim yöntemi ile öÄretilmiÅ ve aktarılmıÅtır (HatipoÄlu, 2017, 5). Bir nevi öÄrencinin, hocanın icrasını taklit ederek eseri ezbere alma yöntemi olan meÅk sisteminde zamanla öÄrenim ve öÄretim süreci içerisinde bazı aksaklıklar meydana geldiÄi görülmüÅtür. "Bu kusurların en erken farkına varılanı ve özellikle 19. yüzyıl sonlarından itibaren sıkça dile getirileni eser kayıplarıyla ilgilidir" (Behar, 2012, 161). "Bir diÄeri ise; meÅk repertuvar öÄrenimiyle teknik öÄrenimi ayırt etmez" (Behar, 2012, 172) Åeklinde ifade edilmektedir. Genelde ve özelde ortaya çıkan bu aksaklıkları gider mek için Türk müziÄi eÄitimine yönelik kaynak oluÅturma ihtiyacı doÄmuÅtur. Türk müziÄi keman eÄitimindeki oluÅturulan kaynaklara baktıÄımızda mevcut kaynakların azlıÄı göze çarpmaktadır.
Türk müziÄi keman icracılıÄında ekol olarak kabul edilen Haydar Tatlıyay ve Sadi IÅılay'ın keman icra tavırlarının öÄretilmesi ve benimsenmesi için keman icralarına ait ulaÅılan ses kayıtlarında kullanmıŠoldukları süsleme teknikleri, ilave nota kullanarak yapmıŠoldukları süslemeler, tartım deÄiÅikliÄi ile yapmıŠoldukları süslemeler, kullanmıŠoldukları yay teknikleri, müzikal ifade unsurları dikkate alınarak notaya aktarılmıŠve bu ses kayıtlarına barkod oluÅturarak okurlara sunulmuÅtur. Bu sayede notaya aktarılmıŠicralara ait ses kayıtlarını dinlerken nota ile takip edilebilecek ve eÅlik edilebilecek.Stok Kodu:9786057809964Boyut:210-290Sayfa Sayısı:168Baskı:1Basım Tarihi:2019-10Kapak Türü:KartonKağıt Türü:1.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.