VaroluÅun Otantik Ä°mkanı Olarak EvHeidegger'in Kulübesi'nden Fikret'in AÅiyan'ına
İndirimli Fiyat :
22,50
9786057890962
563692
https://www.mdallstore.com/varolua-un-otantik-a-mkana-olarak-ev
VaroluÅun Otantik Ä°mkanı Olarak Ev Heidegger'in Kulübesi'nden Fikret'in AÅiyan'ına
22.50
20 yüzyılın önemli düÅünürlerinden Martin Heidegger ile Servet-i
Fünûn topluluÄunun önde gelen Åairi Tevfik Fikret'i "ev" ortak paydasında
buluÅturan elinizdeki kitapta, bu dünyada Åairane mukim, biri düÅünür
diÄeri Åair, iki sanatkârın, genelde mekân, özelde ise ev üzerine tutum ve
yaklaÅımları, edebiyat ve felsefenin imkânları dâhilinde, irdelenmektedir.
On dokuzuncu yüzyıl sonu ile yirminci yüzyılı idrak eden ve ülkelerinin
çalkantılı yıllarına tanıklık eden bu iki tarihî Åahsiyet, dünyanın kaderinin
yeniden ÅekillendiÄi olaÄanüstü koÅullar içinde eserlerini, kendilerini ve
evlerini inÅa etmiÅlerdir. Bunun içindir ki edebiyat ve felsefe kadar mimari
tarihi de onları kaydeder. Dolayısıyla edebiyat, felsefe ve kısmen
mimarinin "mekân" baÄlamında bahse konu olduÄu bu çalıÅma, edebiyat
ve felsefeye açılan kapılarıyla, disiplinler arası bir mahiyet de taÅır.
DiÄer yandan Fikret'in Åiirlerinde sıklıkla rastlanan "aÅiyan, lane"
motifleri ile 1905'te inÅa ettirip çekildiÄi Rumelihisarı sırtlarındaki
AÅiyan'ından hareketle; Tevfik Fikret üzerine Heideggerci argümanları
haiz, yeni bir okuma ve yorum denemesinde bulunulmaktadır. Dolayısıyla
elinizdeki kitap, klasik anlamda bir Tevfik Fikret biyografisi olarak
planlanmamıÅtır. Bilakis Tevfik Fikret'in; onu, baÅta AÅiyan' ı inÅa etmeye
sevk eden süreç olmak üzere, Åair ve insan olarak kimliÄinin, Heidegger'in,
"Dasein" merkezli varlık felsefesi ıÅıÄında deÄerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Böylelikle Heidegger'in genel çerçevesini çizdiÄi varlık
felsefesinin kavramsal imkânlarından faydalanılarak Fikret'in, o yıllarda
yakın çevresine ve Åiirlerine tesir eden hâletiruhiyesinin, Dasein'a has bir
var olma biçimi oluÅu, Åairin hem gündelik yaÅamından (biyografik) hem
de Åiirlerinden (edebî) seçilmiŠörneklerle ortaya konulmaya çalıÅılmıÅtır.
Fünûn topluluÄunun önde gelen Åairi Tevfik Fikret'i "ev" ortak paydasında
buluÅturan elinizdeki kitapta, bu dünyada Åairane mukim, biri düÅünür
diÄeri Åair, iki sanatkârın, genelde mekân, özelde ise ev üzerine tutum ve
yaklaÅımları, edebiyat ve felsefenin imkânları dâhilinde, irdelenmektedir.
On dokuzuncu yüzyıl sonu ile yirminci yüzyılı idrak eden ve ülkelerinin
çalkantılı yıllarına tanıklık eden bu iki tarihî Åahsiyet, dünyanın kaderinin
yeniden ÅekillendiÄi olaÄanüstü koÅullar içinde eserlerini, kendilerini ve
evlerini inÅa etmiÅlerdir. Bunun içindir ki edebiyat ve felsefe kadar mimari
tarihi de onları kaydeder. Dolayısıyla edebiyat, felsefe ve kısmen
mimarinin "mekân" baÄlamında bahse konu olduÄu bu çalıÅma, edebiyat
ve felsefeye açılan kapılarıyla, disiplinler arası bir mahiyet de taÅır.
DiÄer yandan Fikret'in Åiirlerinde sıklıkla rastlanan "aÅiyan, lane"
motifleri ile 1905'te inÅa ettirip çekildiÄi Rumelihisarı sırtlarındaki
AÅiyan'ından hareketle; Tevfik Fikret üzerine Heideggerci argümanları
haiz, yeni bir okuma ve yorum denemesinde bulunulmaktadır. Dolayısıyla
elinizdeki kitap, klasik anlamda bir Tevfik Fikret biyografisi olarak
planlanmamıÅtır. Bilakis Tevfik Fikret'in; onu, baÅta AÅiyan' ı inÅa etmeye
sevk eden süreç olmak üzere, Åair ve insan olarak kimliÄinin, Heidegger'in,
"Dasein" merkezli varlık felsefesi ıÅıÄında deÄerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Böylelikle Heidegger'in genel çerçevesini çizdiÄi varlık
felsefesinin kavramsal imkânlarından faydalanılarak Fikret'in, o yıllarda
yakın çevresine ve Åiirlerine tesir eden hâletiruhiyesinin, Dasein'a has bir
var olma biçimi oluÅu, Åairin hem gündelik yaÅamından (biyografik) hem
de Åiirlerinden (edebî) seçilmiŠörneklerle ortaya konulmaya çalıÅılmıÅtır.
- Açıklama
- 20 yüzyılın önemli düÅünürlerinden Martin Heidegger ile Servet-i
Fünûn topluluÄunun önde gelen Åairi Tevfik Fikret'i "ev" ortak paydasında
buluÅturan elinizdeki kitapta, bu dünyada Åairane mukim, biri düÅünür
diÄeri Åair, iki sanatkârın, genelde mekân, özelde ise ev üzerine tutum ve
yaklaÅımları, edebiyat ve felsefenin imkânları dâhilinde, irdelenmektedir.
On dokuzuncu yüzyıl sonu ile yirminci yüzyılı idrak eden ve ülkelerinin
çalkantılı yıllarına tanıklık eden bu iki tarihî Åahsiyet, dünyanın kaderinin
yeniden ÅekillendiÄi olaÄanüstü koÅullar içinde eserlerini, kendilerini ve
evlerini inÅa etmiÅlerdir. Bunun içindir ki edebiyat ve felsefe kadar mimari
tarihi de onları kaydeder. Dolayısıyla edebiyat, felsefe ve kısmen
mimarinin "mekân" baÄlamında bahse konu olduÄu bu çalıÅma, edebiyat
ve felsefeye açılan kapılarıyla, disiplinler arası bir mahiyet de taÅır.
DiÄer yandan Fikret'in Åiirlerinde sıklıkla rastlanan "aÅiyan, lane"
motifleri ile 1905'te inÅa ettirip çekildiÄi Rumelihisarı sırtlarındaki
AÅiyan'ından hareketle; Tevfik Fikret üzerine Heideggerci argümanları
haiz, yeni bir okuma ve yorum denemesinde bulunulmaktadır. Dolayısıyla
elinizdeki kitap, klasik anlamda bir Tevfik Fikret biyografisi olarak
planlanmamıÅtır. Bilakis Tevfik Fikret'in; onu, baÅta AÅiyan' ı inÅa etmeye
sevk eden süreç olmak üzere, Åair ve insan olarak kimliÄinin, Heidegger'in,
"Dasein" merkezli varlık felsefesi ıÅıÄında deÄerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Böylelikle Heidegger'in genel çerçevesini çizdiÄi varlık
felsefesinin kavramsal imkânlarından faydalanılarak Fikret'in, o yıllarda
yakın çevresine ve Åiirlerine tesir eden hâletiruhiyesinin, Dasein'a has bir
var olma biçimi oluÅu, Åairin hem gündelik yaÅamından (biyografik) hem
de Åiirlerinden (edebî) seçilmiŠörneklerle ortaya konulmaya çalıÅılmıÅtır.Stok Kodu:9786057890962Boyut:160-235Sayfa Sayısı:180Baskı:1Basım Tarihi:2019-12Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.