9786052133996
560769
https://www.mdallstore.com/vicdan-2
Vicdan Kendi Olma Biçimleri
35.00
Vicdan, genellikle merhamet, etik veya ahlâk sözcükleriyle beraber dile gelir. Ama onların
yetersizliÄini, sınırlarını da iÅaretler. Vicdanı sızlatan olay, "sözün bittiÄi yerde", "akıl almaz",
"insanlıÄa sıÄmayan", "kan donduran" karÅılaÅmaların sonucudur. Bu sırada, etik, ahlâk, yasa
veya kurumlar hükümsüz kaldıÄından, onları birleÅtiren adaletin kurulmasına yönelik güçlü bir
ses iÅitiriz.
Ãzgür TaburoÄlu, vicdan üzerine düÅünürken, bu kavramlarla ilgisini de yeniden düzenliyor.
ÃrneÄin vicdan ve merhametin anlamdaÅ olmadıÄını söylüyor. Sızlamak, ürpermek, titreÅmek,
salınmak, dalgalanmak, tekrarlamak gibi temel yüklemler yardımıyla, kökensel bir görüngü gibi
anlatıyor. OkuduÄu yazarların, düÅünürlerin kavramlarından çok kullandıkları yüklemlere
bakıyor.
Vicdanın sesinde, devlet, toplum, doÄa, insan, hayvan, bitki arasında saklı baÄlar yeniden
ifadesine kavuÅur. Birbirine kayıtsız varlıklara dönük yeni sorumluluk aÄları açıÄa çıkar. Böyle
bir sese her zaman "Kendini bil!" gibi bir çaÄrı eklenir. Vicdani duyum, kendi olma biçimine
dönük bir ısrarın sonucudur. Ama baÅkasından dolanarak kendisine gelenin, kendine ihtimamı
ile baÅkası üzerine titremesi baÄdaÅık yüklemlerdir. Böyle düÅününce, sadece bazı insanların
deÄil, pek yakıÅtıramadıÄımız varlıkların da vicdan sahibi olduÄunu fark ederiz.
yetersizliÄini, sınırlarını da iÅaretler. Vicdanı sızlatan olay, "sözün bittiÄi yerde", "akıl almaz",
"insanlıÄa sıÄmayan", "kan donduran" karÅılaÅmaların sonucudur. Bu sırada, etik, ahlâk, yasa
veya kurumlar hükümsüz kaldıÄından, onları birleÅtiren adaletin kurulmasına yönelik güçlü bir
ses iÅitiriz.
Ãzgür TaburoÄlu, vicdan üzerine düÅünürken, bu kavramlarla ilgisini de yeniden düzenliyor.
ÃrneÄin vicdan ve merhametin anlamdaÅ olmadıÄını söylüyor. Sızlamak, ürpermek, titreÅmek,
salınmak, dalgalanmak, tekrarlamak gibi temel yüklemler yardımıyla, kökensel bir görüngü gibi
anlatıyor. OkuduÄu yazarların, düÅünürlerin kavramlarından çok kullandıkları yüklemlere
bakıyor.
Vicdanın sesinde, devlet, toplum, doÄa, insan, hayvan, bitki arasında saklı baÄlar yeniden
ifadesine kavuÅur. Birbirine kayıtsız varlıklara dönük yeni sorumluluk aÄları açıÄa çıkar. Böyle
bir sese her zaman "Kendini bil!" gibi bir çaÄrı eklenir. Vicdani duyum, kendi olma biçimine
dönük bir ısrarın sonucudur. Ama baÅkasından dolanarak kendisine gelenin, kendine ihtimamı
ile baÅkası üzerine titremesi baÄdaÅık yüklemlerdir. Böyle düÅününce, sadece bazı insanların
deÄil, pek yakıÅtıramadıÄımız varlıkların da vicdan sahibi olduÄunu fark ederiz.
- Açıklama
- Vicdan, genellikle merhamet, etik veya ahlâk sözcükleriyle beraber dile gelir. Ama onların
yetersizliÄini, sınırlarını da iÅaretler. Vicdanı sızlatan olay, "sözün bittiÄi yerde", "akıl almaz",
"insanlıÄa sıÄmayan", "kan donduran" karÅılaÅmaların sonucudur. Bu sırada, etik, ahlâk, yasa
veya kurumlar hükümsüz kaldıÄından, onları birleÅtiren adaletin kurulmasına yönelik güçlü bir
ses iÅitiriz.
Ãzgür TaburoÄlu, vicdan üzerine düÅünürken, bu kavramlarla ilgisini de yeniden düzenliyor.
ÃrneÄin vicdan ve merhametin anlamdaÅ olmadıÄını söylüyor. Sızlamak, ürpermek, titreÅmek,
salınmak, dalgalanmak, tekrarlamak gibi temel yüklemler yardımıyla, kökensel bir görüngü gibi
anlatıyor. OkuduÄu yazarların, düÅünürlerin kavramlarından çok kullandıkları yüklemlere
bakıyor.
Vicdanın sesinde, devlet, toplum, doÄa, insan, hayvan, bitki arasında saklı baÄlar yeniden
ifadesine kavuÅur. Birbirine kayıtsız varlıklara dönük yeni sorumluluk aÄları açıÄa çıkar. Böyle
bir sese her zaman "Kendini bil!" gibi bir çaÄrı eklenir. Vicdani duyum, kendi olma biçimine
dönük bir ısrarın sonucudur. Ama baÅkasından dolanarak kendisine gelenin, kendine ihtimamı
ile baÅkası üzerine titremesi baÄdaÅık yüklemlerdir. Böyle düÅününce, sadece bazı insanların
deÄil, pek yakıÅtıramadıÄımız varlıkların da vicdan sahibi olduÄunu fark ederiz.Stok Kodu:9786052133996Boyut:135-210Sayfa Sayısı:287Baskı:1Basım Tarihi:2019-11Kapak Türü:KartonKağıt Türü:2.HamurDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.